La finalitat d’aquest article es reflexionar i analitzar quins son els meus punts forts i febles relacionats amb la pràctica docent digital. Actualment, la societat està immersa en un entorn digital i també l’educació. Nosaltres, com a docents, hem de ser capaços de potenciar aquest context i dur a terme una adequada pràctica docent digital. Per tant, mitjançant aquest article, intentaré fer balanç sobre com puc maximitzar la meva pràctica digital docent.
En primer lloc, començaré parlant dels meus punts forts. Amb 27 anys, encara em considero jove i, com a tal, he crescut en un entorn digital similar al món on s’està desenvolupant el nostre alumnat. Per tant, conec de primera mà els interessos i gustos digitals de l’alumnat de secundària, per la qual cosa serà més fàcil decidir quines tècniques o estratègies utilitzar a l’aula.
Per exemple, actualment estem en un moment en què els adolescents volen les coses de manera instantània i breu, resultat de xarxes socials amb vídeos curts com TikTok o Instagram. A l’aula podem potenciar aquesta idea amb activitats curtes, impactants i motivadores.
Relacionat amb l’anterior, penso que tinc un domini notable de les diferents eines digitals educatives com els diferents instruments de comunicació, Classroom, Canva, Office, etc.
Per altra banda, com a punts a millorar destaco principalment la falta de col·laboració amb altres docents. Així com penso que domino la gran majoria d’eines digitals educatives, també reconec que no col·laboro amb altres docents del centre per tal d’implementar-les d’una manera generalitzada. A més, tampoc col·laboro de manera activa amb agents externs al centre per tal de millorar la nostra pràctica digital docent.
Com a tercer punt feble, hi ha ocasions en què decideixo no implementar una metodologia digital, com pot ser el Flipped Classroom, per “por” a què no funcioni amb l’alumnat o, simplement, perquè penso que si l’alumnat no està acostumat a aquestes metodologies les classes podrien fracassar.
Finalment, crec que podria aprofitar potenciar molt més l’ús del Classroom, ja que només faig un ús general per tal de comunicar-me amb els alumnes i entregar diferents tasques.
A continuació, resumiré en una taula els meus punts forts i febles respecte a la pràctica digital docent:
| PUNTS FORTS | ASPECTES A MILLORAR |
| Proximitat als gustos digitals de l’alumnat. | Col·laboració amb altres docents. |
| Col·laboració activa amb agents externs al centre. | |
| Domini de les diferents eines digitals educatives. | Desconfiança a l’hora d’implementar metodologies digitals. |
| Optimitzar l’ús del Classroom. |
En conclusió, des del meu punt de vista tinc totes les eines disponibles per exercir una bona pràctica digital docent. No obstant això, em fan falta formacions com aquesta per tal de saber com fer-ho i optimitzar els meus recursos i possibilitats.
Un exemple de formació que em seria de gran utilitat es la formació “Flipped Classroom” (9001120529). Donat que un dels meus punts febles es la desconfiança a l´hora d’implementar metodologies digitals, aquesta formació pot ensenyar-me a com aplicar una metodologia com el “Flipped Classroom”. A més, puc adquirir diferents eines digitals per tal d’utilitzar altres metodologies similars en el futur.
Deixa un comentari