En aquesta activitat presento la selecció de tres tecnologies digitals per informar i oferir retroacció a l’alumnat i una per comunicar-me amb les famílies. En cada una exposaré els criteris que he seguit per triar-les. 

1-Google Classroom (alumnat): es la plataforma central d’organització de tasques, lliuraments i comunicació amb l’alumnat. Ens permet oferir orientacions, retroacció escrita i amb rúbriques i materials complementaris. 

He triat aquesta eina perquè facilita el seguiment del procés d’aprenentatge, fomenta l’autonomia i la claredat en les expectatives. A més, utilitza correus institucionals i permet un entorn tancat i controlat. I per últim, es compatible amb múltiples dispositius i es pot integrar amb altres eines de Google.

2-Edpuzzle (alumnat): permet convertir vídeos en activitats interactives amb preguntes integrades i retroacció automàtica o personalitzada. Es especialment útil per al treball autònom o flipped classroom. 

Igualment que el Classroom, ‘activitat queda dins d’un entorn controlat pel docent sense exposició pública i es fàcil d’integrar amb altres eines de Google. 

3-Padlet (alumnat): es un mor digital col·laboratiu on l’alumnat pot publicar reflexions, dubtes, propostes o autoavaluacions. Els professors poden oferir retroacció pública o privada. 

Es tracta d’una eina que potencia l’expressió individual i el treball col·laboratiu, configurable com a espai privar amb moderació per part del docent i es una eina molt intuïtiva i adaptable a diferents suports. 

4-IEduca: es l’aplicació que fem servir al centre per a la comunicació directa entre l’equip docent i les famílies. Permet enviar comunicats, documents i orientacions educatives, garantint-ne la privadesa i complint amb la normativa de protecció de dades.

Es una aplicació multiplataforma, fàcil d’utilitzar i amb opcions de traducció per a famílies nouvingudes. D’aquesta manera es facilita la implicació de les famílies en el procés educatiu i la coordinació amb el centre.