MÒDUL 1. La formació professional
El primer mòdul del curs “Formació de professorat interí novell d’FP” ha resultat molt enriquidor i pràctic, especialment per la seva orientació específica cap a la Formació Professional (FP). Aquest aspecte és especialment rellevant, ja que sovint trobem a faltar aquesta perspectiva en altres formacions més centrades en l’educació secundària. Aquesta especificitat ha fet que el curs sigui molt útil per a la meva tasca docent i m’ha proporcionat eines valuoses per al nostre dia a dia.
Durant la sessió, hem treballat diverses eines i recursos imprescindibles per a la gestió i l’organització docent, com ara les acreditacions professionals, la plataforma ATRI per a la consulta de nòmines, certificats i permisos, i la web XTEC, on podem accedir a informació essencial sobre currículums i documents de centre. A més, s’han introduït els programes d’innovació educativa, que obren noves possibilitats per enriquir l’aprenentatge dels nostres alumnes. També hem aprofundit en la normativa i els documents clau que regeixen el funcionament dels centres educatius, com el PEC, les NOFC i el PAT, aspectes fonamentals per comprendre l’organització d’un centre i exercir amb eficàcia les nostres funcions.
Un dels punts forts de la sessió ha estat la resolució de dubtes compartits pel grup. S’ha pogut resoldre inquietuds relacionades amb temes administratius, com l’IRPF o les nòmines, així com qüestions més pedagògiques, com la programació de mòduls professionals o l’aplicació dels criteris d’avaluació en el nou currículum. Aquestes respostes, clares i ben fonamentades, han estat molt valorades per tots els que hi participem en aquest curs.
La dinàmica de la sessió ha estat propera i participativa, fomentant un espai d’intercanvi d’experiències i inquietuds entre companys i companyes que ens trobem en situacions similars. Aquesta col·laboració ens ha ajudat a situar-nos millor en la nostra tasca docent i a crear una xarxa de suport entre iguals. A més, volem destacar la flexibilitat horària que s’ha pogut negociar amb la formadora, Roser Alarcón, adaptant el curs a les necessitats dels participants. Aquesta experiència, a més de ser molt positiva per a nosaltres, també ens serveix com a model per aplicar amb el nostre alumnat, promovent la seva participació activa en la presa de decisions a l’aula.
Tot i que l’experiència ha estat globalment molt positiva, sí que hem percebut un cert estrès inicial derivat de la densitat de la informació i el ritme accelerat amb què s’han introduït els continguts. No obstant això, la qualitat de la informació proporcionada i la professionalitat de la formadora han estat factors clau per garantir que aquest inici de formació sigui profitós i motivador.
En conclusió, valoro molt positivament aquest primer mòdul del curs, ja que m’ha ofert coneixements pràctics i eines concretes per afrontar el meu rol docent en l’FP.
- Què m’emporto d’aquest mòdul a la meva pràctiva professional?
D’aquest primer mòdul m’emporto una sèrie de coneixements i eines pràctiques que puc aplicar directament a la meva tasca docent a la Formació Professional. Per una banda, he après a utilitzar eines administratives fonamentals com l’ATRI, que em permet accedir a informació clau sobre les nòmines, permisos i certificats, així com la web XTEC, on puc consultar els currículums i criteris d’avaluació necessaris per planificar i avaluar els resultats d’aprenentatge dels alumnes.
A més, m’enduc una comprensió més clara de la normativa i els documents organitzatius dels centres, com el PEC, les NOFC o el PAT, que em seran molt útils tant per estructurar la meva feina com per entendre millor l’organització del centre educatiu.
D’altra banda, aquest mòdul m’ha ajudat a reforçar la importància de compartir experiències i inquietuds amb altres professionals. El fet de poder escoltar i aprendre dels meus companys, així com resoldre dubtes comuns, em dóna més seguretat per afrontar els reptes del dia a dia com a docent.
Deixa un comentari