Soc Laura Soriano del Peral, tinc 25 anys i actualment soc professora d’FP en un centre públic de la localitat de Sant Boi de Llobregat, anomenat Camps Blancs, i imparteixo docència dins de la família professional de “Serveis socioculturals i a la Comunitat”. L’any passat ja vaig estar tot l’any fent una substitució a jornada sencera en aquest mateix centre i aquesta vegada, per casualitat, he tornat, encara que amb una mitja jornada. Durant aquests dos cursos com a docent que porto, sempre he fet classes en Grau Superior i, en concret, en les especialitats d’Educació Infantil i Inserció Social. Amant com sóc de l’esperit crític i de les relacions socials, quan haig d’impartir mòduls professionals de l’especialitat d’Integració Social em sento molt còmoda, encara que els que he hagut d’impartir d’Educació Infantil han estat un repte que m’han ensenyat moltes coses que desconeixia fins al moment.
Com a professora, em defineixo com una professional compromesa amb el procés d’aprenentatge dels meus alumnes, posant-los sempre al centre de l’experiència educativa. Considero que el meu rol no és només transmetre coneixements, sinó guiar, acompanyar i motivar els alumnes perquè siguin capaços de desenvolupar les seves pròpies competències i habilitats.
En la meva pràctica educativa, em preocupo per fomentar un aprenentatge competencial, dissenyant activitats significatives que connectin els continguts curriculars amb la realitat de l’alumnat. Poso un gran èmfasi en el treball en equip, perquè considero que la col·laboració i l’empatia són habilitats fonamentals tant a nivell acadèmic com personal. També integro activitats que promoguin l’autonomia i la presa de decisions, com projectes en grup, resolució de problemes o la creació de propostes, sempre adaptant-les a les necessitats i interessos dels estudiants.
L’avaluació és un element clau en la meva manera d’ensenyar, ja que l’entenc com un procés continu i formatiu. Faig servir instruments com les rúbriques, l’autoavaluació i la coavaluació per garantir que els alumnes no només comprenguin els criteris d’èxit, sinó que també siguin partícips en valorar el seu propi progrés i identificar les seves àrees de millora.