En primer lloc escolliria recursos digitals que ens puguin donar un feedback sobre el nivell de coneixements de l’alumnat sobre alguan questió en concret, sempre que sigui un recurs ràpid i que mantingui la privacitat. Alguns com Kahoot, Quizziz i questionaris de Wordwall serien adequats ja que segueixen els criteris d’orientació a l’aprenentatge amb una autoavaluació de l’alumnat sobre alguna temàtica, la privacitat ja que l’alumnat pot posar el nom i dibuix diferent al seu original, propociona una comunicació directa amb la correcció inmediata de les preguntes i el registre quedan marcat quines son les preguntes i respostes realitzades i el percentatge d’encertades. En detall podem establir que el Kahoot seguiria el criteris de retroacció consstructiva i d’orientació a l’aprenentatge juntament amb la justicia, privacitat, la comunicació i l’accesibilitat. Per altra banda, tenim el Quizziz que l’hem escollit basant-se en criteris com la interactivitat, el focus, la integritat, la comunicació i la orientació a l’aprenentatge. I finalment, l’elecció dels questionaris de Wordwalls ens marquen la seua importància pels criteris d’estètitca, registre de dades, privacitat, responsabilitat i retroacció constructiva. D’aquesta forma cadascuna d’aquestes tres eines ens ajuda a optimitzar i treballar de forma adequada i innovadora dins de l’aula.
Per altra banda, les families poden accedir al correu vinculat al perfil utitlitzat per a l’alumnat en el registre d’aquestes pàgines per a poder comprovar quin a sigut el resultat d’aquestes activitats dins de l’aula. Seguint els mateixos criteris que els anomenats anteriorment. A més, podem utilitzar en reunions instruments com ara el Mentimeter per a posar en comú aspectes generals de l’alumnat basant-se en criteris com el registre, privacitat i organització de les idees generals de la població amb la que treballem.
Deixa un comentari