a) Comunicació digital escrita amb el tutor o la tutora. Les famílies amb dificultats en l’idioma poden tenir problemes per expressar-se correctament o entendre les respostes del tutor o tutora i per altra banda, algunes poden no saber utilitzar correus electrònics o plataformes de comunicació escolar.
b) Resposta a una convocatòria per votar digitalment els seus representant Un dels reptes es no saber com accedir a la plataforma de votació o seguir els passos per participar-hi. Un altra possibilitat és l’absència d’ordinadors, smartphones o connexió a Internet, especialment en famílies amb pocs recursos econòmics.
c) Entendre la web del centre i les activitats que s’hi presenten. La problemàtica principal és que la Informació no intuïtiva o no organitzada pot dificultar-ne la comprensió i que les webs sovint no estan adaptades per a persones amb discapacitats visuals o dificultats de lectura.
d) Reunió virtual amb altres famílies de l’Associació de pares i mares. Per una banda poden tindre dificultats per instal·lar, accedir o utilitzar plataformes de videoconferència com Zoom o Google Meet i per altra algunes famílies poden sentir-se cohibides a expressar les seves opinions en un entorn virtual, especialment si no dominen l’idioma.
e) Escoltar i veure el vídeo de la festa de fi de curs, enregistrat per l’escola En alguns casos, poden no tenir dispositius adequats o una connexió estable per descarregar o reproduir el vídeo. En altres ocasions el que ocorre es que si el vídeo inclou missatges orals o subtítols en un idioma que no dominen, les famílies poden no entendre’n el significat.