Després de completar la meva autoavaluació amb l’eina SELFIEforTEACHERS, he pogut obtenir una visió detallada del meu nivell de competència digital docent en les sis àrees clau.

 

A continuació, presento un resum dels resultats i de les meves perspectives de millora:

  1. Compromís professional
    En aquesta àrea, demostro una bona capacitat per utilitzar les tecnologies digitals en la comunicació, la col·laboració amb altres docents i la gestió d’entorns d’aprenentatge en línia. També ofereixo suport als meus companys en l’ús d’eines digitals i reflexiono sobre la meva pràctica docent per millorar-la. El següent pas és aprofundir en la selecció estratègica d’eines digitals per fomentar la innovació en el meu centre.
  2. Continguts digitals
    Sóc capaç de cercar, seleccionar i modificar recursos digitals per adaptar-los a les necessitats de l’alumnat, respectant sempre els drets d’autor. També organitzo i comparteixo aquests continguts de manera eficient. Un repte futur serà ampliar la creació col·laborativa de materials amb altres docents i fomentar l’ús d’eines avançades per gestionar millor la informació.
  3. Ensenyament i aprenentatge
    Utilitzo diferents tecnologies digitals per millorar la meva pràctica docent, fomentant l’aprenentatge col·laboratiu, autorregulat i immersiu entre els estudiants. Per avançar, vull aprofundir en l’ús de tecnologies emergents i en el disseny d’experiències d’aprenentatge més interactives i personalitzades.
  4. Avaluació i retroalimentació
    Integro tecnologies digitals en la meva avaluació formativa i sumativa, proporcionant feedback automatitzat i personalitzat. Ara bé, encara puc millorar en l’ús d’anàlisis de dades per planificar millor les activitats educatives i ajustar les estratègies d’avaluació segons les necessitats de l’alumnat.
  5. Empoderament de l’alumnat
    Sóc conscient de com les tecnologies digitals poden contribuir a la inclusió i personalització de l’aprenentatge. A més, les utilitzo per fomentar la participació activa i el compromís dels estudiants. Els pròxims passos inclouen ampliar l’ús d’aprenentatge mixt i proporcionar més suport perquè els alumnes desenvolupin autonomia digital.
  6. Facilitació de la competència digital de l’alumnat
    Promoc el pensament crític i la creació de continguts digitals, així com la seguretat i el benestar digital. Per millorar, vull fomentar més iniciatives col·laboratives dins i fora del centre educatiu per sensibilitzar sobre el bon ús de les tecnologies digitals.

Conclusió
Segons els resultats de l’autoavaluació, el meu nivell de competència digital docent se situa en un estadi intermedi-avançat, proper al nivell d’integrador (B1-B2). Això significa que faig servir les tecnologies digitals de manera efectiva i creativa, però encara puc aprofundir en la reflexió i la innovació per assolir nivells més alts. Com a objectiu futur, treballaré per consolidar aquestes competències i compartir el meu coneixement amb altres docents per impulsar la transformació digital en el meu centre educatiu.