Identificació de les Necessitats d’Inclusió

En aquesta activitat es realitza una petita introducció dels conceptes i idees del tema i una avaluació inicial.  poden sorgir barreres per a alguns estudiants amb discapacitat auditiva:

Discapacitat auditiva → Dificultat per seguir explicacions orals, poc de text en les explicacions i presentacions orals, mal só de l’aula, vídeos sense subtítols, etc.

Eina Digital Escollida

Per superar aquestes barreres, es poden utilitzar diferents eines digitals:

Per accessibilitat auditiva: En la visualització de vídeos utilitzaria subtítols automàtics de Youtube o preparats amb anterioritat. Per altra banda, les presentacions es poden crear a través de Gamma IA per a que tinguin subtítols i un avatar amb llengua de signes (encara que funciona millor en anglès). Un altra eina digital que podem utilitzar és la connexió de bluetooth amb el audiòfon per a poder connectar-se directament a l’ordinador del/a professor/a sense necessitat de subtítols. L’avaluació inicial es pot realitzar a través de Mentimeter per a que sigui tot més visual.

La utilització de notebook LM ens ajudarà a pujar la presentació i poder realitzar un resum en forma de podcast per a que l’alumni escolti un resum del tema.

 

3️. Modificació de l’Activitat

Sessió 1 (Teoria bàsica):

  • Explicació inicial amb avatar parlador + subtítols.
  • Opció de vídeo resum amb transcripció per estudiants amb dificultats.
  • Avaluació inicial amb Mentimeter.
  • Material complementari: Podcast generat per IA

4. Material complementari

Mentimeter

Presentació

Audio amb la reflexió