En l’era digital actual, és fonamental reflexionar sobre com podem optimitzar l’ús de les tecnologies a l’aula per superar els reptes i millorar l’experiència educativa. En aquesta taula vaig a exposar diverses situacions, els entrebancs comuns i les propostes de millora per fomentar un aprenentatge més efectiu i inclusiu.
| Situacions | Entrebancs | Propostes de millora |
| Dificultat en el desenvolupament de competències cognitives i transversals | Els mètodes d’ensenyament tradicionals no fomenten l’anàlisi crítica, la resolució de problemes complexos ni la col·laboració efectiva. | Utilitzar eines com Canva per crear presentacions visuals i interactives per fomentar la creativitat i la presentació d’idees. També implementar Google Earth per a investigacions geogràfiques avançades que promoguin l’anàlisi detallada. |
| Manca de suport per a l’aprenentatge autònom | Els estudiants no tenen oportunitats d’explorar continguts al seu propi ritme i segons els seus interessos personals. | Utilitzar plataformes d’aprenentatge com La Motxilla, que permeten als estudiants explorar continguts al seu ritme i interessos, oferint recursos i activitats adaptatives. |
| Barreres en la recopilació de feedback i reflexió | No es recullen opinions dels estudiants sobre l’accessibilitat dels recursos digitals ni es facilita la reflexió sobre el seu propi aprenentatge. | Realitzar enquestes o sessions de retroalimentació per identificar àrees de millora i ajustar els materials segons les necessitats dels estudiants, assegurant la participació activa. Utilitzar plataformes com Google Forms per recollir opinions i ajustar les activitats en funció dels resultats obtinguts, proporcionant feedback instantani. |
Deixa un comentari