Estratègia digital de centre:

L’estratègia digital del meu centre va ser creada a través de la mateixa eina que hem utilitzat nosaltres en aquest curs, el Selfie.

Quina va ser la diagnosi extreta?

A partir d’aquests resultats es van fixar uns objectius, que van ser els següents:

Si parlem més concretament de les polítiques comunicatives del meu centre, la pàgina web és l’eina principal on s’efectua la comunicació entre families i institut.

Allà trobaran desde el calendari escolar, activitats realitzades pels alumnes en les diferents assignatures o saber en quins projectes es treballa.

Com a comunicació entre els docents del centre, cada setmana rebem el “Butlletí” a través del correu electrònic.

Què és aquest butlletí?

És on es recull tota la informació rellevant que succeirà durant la propera setmana al centre. S’especifiquen reunions, xerrades, activitats o sortides així com es pengen diferents fotografies d’esdeveniments passats.

Per fer més senzilla la comunicació, tan alumnes com professors tenim un correu electrònic corporatiu que s’utilitza únicament per temes que tenen a veure amb el centre.

Una altra via de comunicació amb les families, és la plataforma i.educa, on comuniquem les faltes d’assistència, observacions, amonestacions… i qualsevol incidència que hi pugui  haver amb els alumnes.

Perquè tots els docents tinguem accés a les activitats, notes o comentaris sobre els alumnes utilitzem la plataforma de Google drive.

Com hem comunico com a professora amb els alumnes?

Principalment hem comunico amb els alumnes a través del correu electrònic corporatiu o sinó a través del xat de Google, ja que és una eina senzilla per poder comunicar-nos eficientment.

Per tal de protegir les dades personals, si el correu va dirigit únicament a alguns alumnes sempre estàn amb Ccoo perquè no sàpiguen a qui més va dirigit el correu.

També utilitzem el clasroom per totes les activitats que realitzem durant les classes.

Com hem comunico amb els companys de l’equip docent?

Tal com he indicat anteriorment, ho fem a través de les unitats compartides de google drive.

Per comunicar-nos amb l’equip directiu i el claustre ho fem a través del correu electrònic corporatiu.

Comunicacions realitzades

La primera comunicació que he dut a terme ha sigut a través del correu electrònic corporatiu del centre. Ha sigut un missatge cap al departament de perruqueria convocant a totes les companyes a una reunió.

La segona comunicació ha sigut dirigida a tot el grup classe on jo sóc la tutora a través del classroom creat per la tutoria.

El primer missatge va ser per poder donar accés a un altre grup de classroom i el més recent és una tasca que l’alumnat ha de realitzar.

Reflexió

A la comunicació amb l’alumnat he tingut en compte la protecció de dades, ja que per poder acceidr a l’aula de tutoria del classroom, els alumnes ho han hagut de fer a través del codi que els hi va ser proporcionat el primer dia del curs.

També és important destacar que tots els missatges enviats són únicament per la realització de les activitats i els alumnes tenen advertit que la comunicació ha de ser respectuosa tan cap als professors com entre ells mateixos.

En la comunicació amb tot el departament de perrqueria, com a tutora del grup de 2n, informo de les pròximes activitats que es duràn a terme a l’aulta. Així hi ha una coordinació entre tutora i equip docent.

M’agradaria destacar que en el nostre cas, som un equip docent on hi ha una comunicació molt fluida i efectiva.