- Selecció de l’activitat
L’activitat seleccionada per desenvolupar en aquesta tasca, dins de la SdA presentada anteriorment, és l’explicació de la seguretat i higiene.
Aquesta activitat era l’explicació teòrica que es realitza als alumnes sobre la seguretat i higiene quan es realitza un color en un/a client/ta.
SEGURETAT I HIGIENE EN ELS PROCESSOS DE COLORACIÓ.
Mesura de protecció en l’aplicació de tints
- Si és necessari, realitzar prova d’al·lèrgia.
- Examen del cuir cabellut i cabell, per comprovar que no existeixen alteracions.
- Seguir escrupolosament les instruccions del fabricant.
- Protegir adequadament al client, amb bata, tovallola i capa impermeable.
- Evitar respallats energètics que sensibilitzin el cuir cabellut abans de l’aplicació del tint.
- Aplicar crema o oli protector en els naixements del cabell i orelles.
- Preparar el producte colorant en el moment de la seva aplicació i desfer-se del producte sobrant.
- Utilitzar sempre recipients i pinzells nets i mai materials de metall.
- Protecció del professional, guants, mascareta..
- Evitar el contacte directe del tint amb la pell, ulls i mucoses.
- No aplicar tint d’oxidació sobre celles i pestanyes.
- No aplicar tint d’oxidació sobre un cabell amb restes de tint metàl·lic.
- Realitzar l’operació amb moviments suaus , dipositant el producte uniformement.
- Controlar el temps d’exposició marcat pel fabricant.
- No deixar desatès en cap moment al client.
- Procedir al rentat i condicionat del cabell amb productes post color i utilitzar aigua tèbia i amb manipulacions suaus.
- Tenir enregistrades totes les dades del client referides a la coloració en la fitxa tècnica.
Mesures en les instal·lacions
– Col·locar al client a la zona tècnica, generalment la més ventilada.
– El terra de la perruqueria ha d’estar net de restes de productes i cabells, per evitar relliscades.
– El rentacaps ha de quedar net de qualsevol resta de producte després d’haver rentat la coloració.
L’activitat es basa en una classe magistral impartida per la docent, basant-se en un suport tradicional, com pot ser en base un document de PDF projectat a la pissarra digital del centre.
En aquest cas, no s’incorpora cap recurs digital innovador ni es contempla cap adaptació per als alumnes ja sigui per ritme, per accessibilitat auditiva o visual.
2. Identificació de les necessitats d’inclusió
Dins de l’aula del CFGM de perruqueria i cosmètica capil·lar, no hi ha cap alumne amb discapacitats sensorials o visuals, però sí que ens trobem cada vegada més, que hi ha més alumnes amb el diagnòstic de dislèxia que necessiten un pla individualitzat per poder superar amb èxit els diferents mòduls.
Quines barreres es troben aquests alumnes?
- Dèficit de comprensió lectora
- Dificultats per memoritzar conceptes bàsics
- Confusió entre paraules que sonen de manera similar
- Necessitat de més temps per realitzar les tasques
Com els podem ajudar?
- Utilitzar imatges de suport
- Crear continguts curts, clars i simples
- Mantenir contrast en els suports visuals entre el fons i el text
- No incloure massa informació en les explicacions
3. Eina digital escollida
L’eina digital escollida per poder aplicar a l’activitat seleccionada és el Popplet.
En què consisteix aquest recurs digital?
El popplet és una eina digital que consisteix en crear mapes mentals i esquemes de manera senzilla i intuïtiva
En què pot ajudar aquesta eina?
- A visualitzar el contingut de manera clara i organitzada. Els esquemes que es poden realitzar amb popplet permeten dividir la informació en blocs més petits.
- Ajuda a estructurar les idees. Es poden a connexionar idees de manera visual i senzilla.
- Minimització de text. Amb poc text es pot fer l’esquema, la qual cosa facilitarà a l’estudi d’aquest tipus d’alumnat.
4. Modificació de l’activitat
Prèviament a la sessió es crearà un esquema a partir del recurs del popplet.
Aquest esquema servirà per poder fer la classe magistral d’una manera molt més dinàmica i que estarà pensada perquè tot l’alumnat sigui capaç de seguir el ritme i pugui entendre els continguts explicats.
A continuació hi ha una imatge d’exemple d’un esquema realitzat amb popplet.

Àudio sobre els desafiaments, estratègies efectives i impacte percebut en l’empoderament dels estudiants amb l’ús d’eines digitals.
Deixa un comentari