En aquest Mòdul hem conegut noves metodologies de treball: SAMR, Taxonomia  Digital de Bloom, Disseny Universal per  a l’Aprenentatge i els Treballs per Projectes.

Aquestes metodologies juntament amb les TAC potencien el  treball cooperatiu, autònom i competencial dels alumnes.

SAMR i Taxonomia de Bloom.

samr bloom.001

Aquestes dos metodologies es poden relacionar: amb el SAMR ens permet dissenyar activitats amb  major o menor ús de les TIC, juntament amb la Taxonomia de Bloom què permet incorporar a l’aula les tasques  segons la capacitat de l’alumnat.

 

Resultat d'imatges de disseny universal de l'aprenentatgeDisseny Universal per a l’Aprenentatge UDL.

Es treballa a partir d’un enfocament flexible que permet a tot l’alumnat adquirir el coneixement. Per tant podem  usar múltiples formes de representació, d’acció i expressió, i de motivació.

 

Treball per Projectes.Imatge relacionada

A partir d’un centre d’interès de l’alumnat es construeixen els coneixements. El professor fa de guia del projecte. Es dóna molta importància al treball cooperatiu.

Els alumnes tenen control envers el seu aprenentatge i se’ls ofereixen diferents estratègies.

En conclusió, totes quatre metodologies tenen cabuda a l’Escola. Com a professionals, que en tinguem coneixement permet que les activitats que preparem per al nostre alumnat tinguin en compte les diferents formes d’aprendre de l’alumnat.