Aquesta activitat es durà a terme en una sessió d’Aula d’Acollida de primària, amb alumnes de 3r i 4t. Aquest alumnat fa menys d’un any que són a Catalunya i tenen molt poc domini del català.
Aquesta activitat està contextualitzada dins la Unitat 2 que s’està realitzant on s’està treballant el vocabulari de l’escola i la classe. Per treballar aquest vocabulari s’utilitzarà un recurs digital com és el Kahoot. El Kahoot és una eina digital que permet la interacció entre l’alumnat, oferint un espai lúdic a la vegada que aprenen.
En aquest cas, es realitzarà un Kahoot sobre vocabulari específic treballat a l’aula de: “la classe i l’institut”. Cada alumne tindrà un ordinador i es projectarà en un ordinador central el Kahoot en qüestió. Cada alumne anirà sumant punts a mesura que vagi contestant les preguntes. Aquests punts que vagin aconseguint s’aniran sumant per tal d’aconseguir els màxims possibles i gràcies a tots, amb aquests punts, podran aconseguir un material/joc per treballar el vocabulari a classe (premi). La suma de tots, servirà per aconseguir el premi.
L’objectiu de l’activitat és: Aprofundir en l’adquisició de vocabulari específic de la classe i l’escola.
L’enllaç del Kahoot que es realitzarà és el següent: https://create.kahoot.it/details/c1c4c481-659f-4574-80d8-711558e3eb0c
Aquesta activitat es troba emmarcada dins de la primera fase de la Taxonomia de Bloom, concretament en la de recordar. L’alumnat haurà de recordar el vocabulari que s’ha treballat a l’aula i amb les diferents activitats i contestar a les preguntes que apareixeran durant el Kahoot. L’alumnat es troba encara en fases molt inicials on està interioritzant el vocabulari i comença a familiaritzar-se amb ell. A més a més, aquesta activitat té en compte el Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA), ja que té en compte el Principi 1 (Diferents maneres de representar la informació), a través d’acompanyar les preguntes amb imatges per fer més visual les preguntes i facilitat la comprensió. També té en compte el Principi 2 (Diferents maneres d’acció i expressió), oferint una eina digital com a eina per expressar la resposta, diferent a l’expressió oral o escrita, fent que aquell alumnat que te més dificultats amb l’idioma pugui participar de la mateixa manera. Per últim es te en compte el Principi 3 (Diferents maneres de comprometre a l’alumnat) a través d’una eina digital motivadora i diferents a les activitats que s’usen que farà que la predisposició de l’alumnat sigui molt més favorable.
Evidències de la posada en pràctica de l’activitat:
Audio reflexió:
Deixa un comentari