A continuació mostraré dues comunicacions que he realitzat seguint les diferents estratègies comunicatives i de seguretat que estableix l’estratègia digital del centre educatiu on treballo:
- Comunicació amb un docent del centre:
A continuació es mostra un correu electrònic, com a eina de comunicació amb el tutor de 6è per parlar sobre un alumne de la seva classe. Aquest conversa que mantenim a través del correu electrònic manté la privadesa de l’alumne, fent que les seves dades no quedin visibles i mostrant un benestar digital entre companys de feina. L’ús del correu electrònic és una forma molt utilitzades en el meu centre educatiu i facilita que el flux d’informació i comunicació entre docents i membres de l’equip directiu sigui fluida. En aquest cas, aquest correu mostra la comunicació entre dos docents que han de gestionar el cas d’un alumne amb el qual es treballa de manera conjunta i requereix coordinació instantània. Quan s’envia un correu electrònic entre docents en un centre educatiu cal tenir en compte les següents mesures de seguretat, tal com es mostra en el respectiu correu electrònic:
– Ús de comptes institucionals: Fer servir els comptes de correu electrònic institucionals proporcionats pel centre educatiu en lloc de comptes personals. Aquests comptes solen tenir mesures de seguretat addicionals i són més adequats per a la comunicació professional.
– Confidencialitat de la informació: Evita compartir informació confidencial o sensible a menys que sigui estrictament necessari. Això inclou dades personals d’estudiants o companys, així com qualsevol informació privilegiada del centre.
– Contrasenyes segures: Assegura’t de fer servir contrasenyes segures per accedir al teu compte de correu electrònic institucional i canvia-les regularment per evitar accessos no autoritzats.
– Cura amb els arxius adjunts: Si s’ha d’adjuntar arxius als correus electrònics, s’ha de verificar que no contingui virus o programari maliciós. També ens hem d’assegurar de tenir els permisos necessaris per compartir aquests arxius si contenen informació delicada.
A més a més, s’ha tingut en compte diferents estratègies comunicatives com per exemple:
– Assumpte clar i concís: S’ha usat un assumpte descriptiu que reflecteix el contingut del correu electrònic. Això ajuda el docent destinatari a entendre ràpidament de què tracta el missatge.
– Destinatari rellevant: Només s’ha enviat el correu electrònic al docent implicat.
– Sol·licitud de confirmació: Assegurar-nos que el destinatari ha rebut el correu enviat i fer saber que necessitem la seva resposta.
2. Comunicació per a les families:
A continuació mostro un exemple de comunicació del tutor de 6è amb les famílies dels alumnes de la seva classe utilitzant l’aplicació Tokapp.
Tokapp és una plataforma de comunicació dissenyada específicament per a l’àmbit educatiu. Permet a les institucions educatives, com ara escoles i col·legis, així com als docents, comunicar-se de manera eficient i segura amb els pares i alumnes.
Entre les característiques principals de Tokapp s’inclouen:
- Missatgeria instantània: Permet enviar missatges de text, imatges i fitxers adjunts de manera instantània a través de l’aplicació.
- Comunicació directa: Facilita la comunicació directa entre docents, pares i alumnes, creant un canal de comunicació efectiu i bidireccional.
- Notificacions: Permet enviar notificacions importants, com ara recordatoris d’esdeveniments escolars, dates límit, reunions de pares i qualsevol altra informació rellevant.
- Seguretat i privadesa: Ofereix mesures de seguretat i encriptació per protegir la privadesa de les dades dels usuaris i garantir una comunicació segura.
- Registre de missatges: Permet mantenir un registre de totes les comunicacions enviades i rebudes, el que facilita el seguiment i la organització de la informació.
Les mesures de seguretat que s’han tingut en compte a l’hora d’enviar aquest missatge a través de l’aplicació Tokapp han estat les següents:
- Verificació de la identitat: S’està utilitzant un compte verificat i autoritzat pel centre educatiu per enviar missatges a les famílies a través de Tokapp.
- Confidencialitat de la informació: Evitar compartir informació confidencial o sensible a menys que sigui estrictament necessari. No es comparteixen dades personals dels estudiants o d’altres famílies a través de la plataforma.
A més a més, s’ha tingut en compte una sèrie de mesures de comunicació que faciliten la transmissió d’informació entre docent i famílies de manera efectiva, clara i directa:
- Assumpte clar i rellevant: S’utilitza un assumpte descriptiu i rellevant que reflecteixi el contingut del missatge perquè els destinataris puguin identificar ràpidament la naturalesa del missatge.
- Missatge clar i concís: El missatge és clar i concís en el cos del missatge. S’organitza la informació de manera lògica i s’utilitza un llenguatge clar i comprensible perquè les famílies puguin entendre fàcilment el missatge.
Deixa un comentari