Link Webinari: https://www.youtube.com/watch?v=kXKnnaDWHSo&list=PLojIWF2RflCoBlr4-2ai3hqUl4OQ9Jhov&index=36
- Per què heu escollit aquest seminari?
Un cop realitzat el qüestionari Selfie for Teachers, he pogut observar que una de les competències que més fluixa portava estava relacionada amb la digital. Així doncs, buscant entre tots els Webinaris i seminaris que es proporcionaven, vaig trobar aquest webinari: De quina manera replantegem el treball globalitzat. La necessitat de treballar per projectes, fer un treball més globalitzat i la incertesa de poder tornar a patir un altre confinament o haver de prendre mesures relacionades amb una emergència sanitària global, fa que com a docent, em plantegi com puc adaptar les meves programacions i sessions a aquesta situació, fent ús de les noves tecnologies i eines digitals.
Aquest webinari planteja dos casos de dues escoles diferents, amb realitzats socials i culturals diferents, on exposen de quina manera van utilitzar i plantejar el treball globalitzat durant la COVID-19. Posteriorment, fan una anàlisis exposant avantatges i inconvenients que es van trobar i explicant de quina manera ho van portar a terme.
- Quins aprenentatges us ha aportat?
M’ha portat a entendre una mica més que el treball globalitzat és més que relacionar continguts de diverses matèries. El treball globalitzat en educació és crucial per preparar als estudiants per a un món interconnectat. Fomentar la comprensió intercultural, el pensament crític i les habilitats per a la col·laboració global. A més, promou la diversitat de perspectives i prepara els estudiants per a les demandes d’un mercat laboral cada vegada més global. També ajuda a desenvolupar habilitats tecnològiques essencials i fomenta la consciència sobre qüestions globals com la sostenibilitat i els drets humans. En resum, és fonamental per a la preparació dels estudiants per a un futur divers i interconnectat.
He pogut corroborar que l’entorn social i econòmic on es troba el centre educatiu, fa que l’estratègia de centre per fer un treball globalitzat a través de les eines digitals (en un hipotètic confinament) sigui un o un altre, o que els factors limitants incideixin més o menys. També cal destacar que el coneixement de l’ús d’eines digitals i TAC de l’equip docent, farà que les diferents propostes per fer un treball globalitzat siguin més viables o no, ja que aquests seran els encarregats de dur-lo a terme i fer que l’alumnat pugui adquirir els coneixements correctament, entenent que la situació en la qual s’està donant l’ensenyament és atípic.
- Amb quin aspecte de la vostra pràctica docent el relacioneu?
Aquest webinari el puc relacionar amb la meva pràctica docent, ja que quan es realitzen les programacions i situacions d’aprenentatge, es programen pensant en una educació “normal”, és a dir, per dur-la a terme a l’escola, amb unes condicions adients i sense cap factor limitant extern. No obstant això, cal tenir en compte que com a docents, hem de ser conscients que les programacions són eines vives i que ens hem d’adaptar i anticipar-nos a les possibles situacions que puguin venir, com per exemple preveure que les nostres activitats i situacions d’aprenentatges puguin ser aplicables en un possible confinament o alarma sanitària. Preveure això farà que en una situació semblant, puguem adaptar-nos el millor possible.
Com a docent que forma part d’un claustre d’un centre educatiu, és important reunir-se amb l’equip directiu i altres docents del centre per veure quins continguts es poden treballar de manera conjunta i planificar possibles situacions d’aprenentatge, fomentant així un treball globalitzat adaptat a la realitat del centre educatiu i de l’alumnat implicat.
Deixa un comentari