Context:

En aquesta activitat, l’alumnat tindrà l’oportunitat de mostrar la seva creativitat mitjançant un dibuix detallat d’una ciutat imaginària, utilitzant colors i elements visuals interessants. Després, seleccionaran paraules relacionades amb elements urbans i del barri per crear frases que descriuran el seu dibuix. Aquesta activitat promou el desenvolupament del vocabulari i les habilitats artístiques dels alumnes, alhora que fomenta la capacitat d’expressió escrita en un context visualment estimulant.

A partir d’aquesta activitat, s’utilitzarà una rúbrica realitzada a l’aplicació CANVA, per avaluar aquesta activitat i poder donar un feedback final a l’alumnat de forma escrita, acompanyada d’emoticones per facilitar la comprensió del que se’ls vol transmetre.

Recordar que l’alumnat de l’aula d’acollida, d’acord amb les dificultats d’idioma que presenten, s’haurà d’adaptar i fer-ho molt visual per a que puguin entendre la retroacció que rebran.

 Destinataris:

Aquest instrument el vaig utilitzar amb tot l’alumnat d’aula d’acollida ja que el vocabulari de les diferents situacions d’aprenentatge es el mateix des de 3r fins a 6è. El que es tindrà en compte és el nivell d’idioma per adaptar els criteris d’avaluació en funció de les dificultats que presentin.

 Utilitat del recurs:

Aquesta activitat podrà servir per veure si l’alumnat va retenint la el vocabulari que es va treballant a l’aula i si es capaç de reproduir-lo, juntament amb crear frases senzilles utilitzant aquest vocabulari.

 Evidències: A continuació, mostraré la rúbrica que s’utilitzarà per avaluar a l’alumnat i posteriorment, dos exemples de retroacció que s’ha fet amb dos alumnes. Aquesta retroacció s’ha realitzat utilitzant emoticones, un element visual que facilitarà la comprensió d’allò que es vol transmetre i farà que aquell alumnat amb possibles dificultats d’idioma, pugui entendre-ho.

 Aquí deixo la rúbrica que s’utilitzarà com a instrument d’avaluació:

Un cop acabada l’activitat i corregida a través d’aquesta rúbrica. Vaig realitzar la retroacció a l’alumnat. Amb l’alumnat d’aula d’acollida que mostra dificultats d’idioma s’ha d’intentar fer-ho el més visual possible i assegurar-nos que ha entès el que li hem explicat. Jo he optat per realitzar un feedback personal a cada alumne acompanyant les explicacions amb emoticones per fer-ho més visual. A continuació mostro dos exemple, un d’una alumne que ha obtingut bons resultats i un altre d’una altra alumne que hauria de millorar-ho.

 Feedback del primer alumni:

Feedback del  segon alumne:

Per últim, adjunto algunas evidències de la posada en pràctica de l’activitat i els feedbacks: