OPCIÓ: Segona tasca
1. Activitat interactiva
Per a la realització d’aquesta tasca, s’ha escollit l’eina Kahoot, per passar un qüestionari sobre el contingut que s’està realitzant durant aquesta situació d’aprenentatge amb l’alumnat d’aula d’acollida. Aquest contingut està relacionat amb vocabulari sobre la ciutat, serveis i transports que podem trobar dins les ciutats.
2. Implementació de l’activitat dins l’aula
A continuació mostraré les evidències tant del Kahoot utilitzat per realitzar l’activitat de vocabulari de la ciutat com de les fotografies de la implementació d’aquesta tasca dins l’aula.
Link del Kahoot de la ciutat: https://create.kahoot.it/share/cuitat/b20bb1e5-7469-49c6-9268-afd1451f954a
3. Reflexions
Durant aquesta situació d’aprenentatge, on estem treballant el vocabulari de la ciutat, els serveis que podem trobar dins d’aquestes i els mitjans de transport, s’ha realitzat aquest qüestionari amb l’eina Kahoot per veure quin ha estat el grau d’assoliment d’aquest vocabulari i fer-ho a través d’una eina digital i motivadora.
El motiu pel qual s’ha escollit aquesta activitat és perquè l’alumnat amb el qual es treballa a l’aula d’acollida mostra dificultats a l’hora de realitzar segons quines activitats en què ha de llegir i comprendre textos llargs, dificultats per comunicar-se de manera fluida i comprendre algunes explicacions. Per aquest motiu, després d’haver treballat un temps amb ells i elles, he pogut observar que l’eina Kahoot, a part de ser una eina molt visual i facilitadora de coneixement, és molt motivant per l’alumnat fent que aquest mostri un interès a aprendre i seguir millorant. Dins l’alumnat de l’aula d’acollida hi ha alguns i algunes que tenen dificultats per realitzar segons quines tasques que s’hagin de llegir molt i de comprensió oral.
Un cop realitzada aquesta tasca, he pogut observar que la majoria d’alumnat mostrava una actitud positiva, gaudint alhora que aprenien i sobretot activa. Aquesta última part em va sorprendre, ja que alguns alumnes, degut a les dificultats i barrera d’idioma, segons les activitats que es realitzen a classe, es mostren passius, apàtics i participant molt poc de les dinàmiques plantejades. Amb aquesta eina Kahoot, aquest alumnat gaudeix, participa i es crea aquesta competitivitat sana que fa que tot l’alumnat estigui bolcat amb l’activitat.
Com aspecte negatiu que pot tenir aquesta activitat és que el fet d’utilitzar dispositius digitals com a eina principal, es depèn majoritàriament de la connexió a internet per fer-la servir. Al meu centre educatiu, la connexió no és molt bona i vam tenir algunes dificultats per començar l’activitat.
Deixa un comentari