Situació Entrebancs Propostes de millora
Cal millorar l’accessibilitat cognitiva als recursos digitals per a l’alumnat amb NESE. L’alumnat amb dificultats d’aprenentatge d’àmbit cognitiu (com TDAH o Dislèxia) requereixen adaptacions a les activitats digitals a nivell de suport a la lectoescriptura i claredat en l’estructura i disseny. Utilitzar l’eina de Google Read&Write. Entre d’altres prestacions permet transferència de veu a text i viceversa i sintetitza la informació.Utilitzar disseny clar amb contrastos i fonts de mida gran i.  Dividir informacions complexes en diferents apartats que clarifiquen i facin accessible el contingut.
Manca de motivació i compromís de l’alumnat en el seu aprenentatge L’alumnat no se sent protagonista del seu procés d’aprenentatge i les activitats digitals proposades no són engrescadores Fer ús de plataformes col·laboratives com Padlet que afavoreixen el dinamisme amb les practiques cooperatives.Afavorir la participació activa i la motivació amb situacions d’aprenentatge que comptin amb tasques gammificades fent ús de plataformes com Genially (Escape rooms), Quizziz, Kahoot, Edpuzzle…
Manca de personalització a les SDA que afavoreixi el DUA de l’alumnat i la seva autonomia en l’aprenentatge. Cada alumne té interessos, necessitats i ritmes d’aprenentatge diferents. Calen itineraris de formació que facilitin a l’alumnat aprendre en base als seus interessos i especificitats. Adaptar els materials educatius de manera que s’ajustin al nivell i a les necessitat especifiques  de cada cas amb l’ús de plataformes com Edpuzzle, Quizziz o Khan Academy, que permeten adaptar els continguts a nivells determinats.Oferir retroalimentació instantània amb eines com Quizlet, que permet adaptar qüestionaris de revisió segons les mancances detectades per l’aplicació a partir de l’ús de l’alumnat.Facilitar plataformes d’aprenentatge que permetin a l’alumnat explorar interessos i continguts al seu ritme (Edu 365, Coursera, La Motxilla).