L’Escape Room és un joc on els jugadors hi participen en grups de 4 o 6 persones. Els tanquen en una habitació i han de resoldre pistes, puzzles, problemes, enigmes… per així poder obrir un cadenat que els permetrà sortir de l’habitació on es troben. Entre mig de totes aquestes pistes s’explica una història fictícia per donar més intriga al joc. Aquest tipus de joc fomenten el treball en equip tot potenciant les individualitats.

 

En el meu centre participem en un projecte anomenat GEP (Grup d’Experimentació per al Plurilingüisme) on els professors de diferents matèries desenvolupen activitats en anglès. Aquest primer trimestre els alumnes de 4t ESO –A, gràcies a les seves professores motivades de Física i Química, Biologia i Anglès, han participat al primer Escape Room organitzat a l’institut.

 

Vam realitzar un total de quatre proves on es combinaven la realització d’exercicis en format paper, de moviment i per suposat tot passava per diverses aplicacions que havien d’utilitzar a través de la Google Classroom. Va ser una activitat d’èxit total, no tots els alumnes dominen les noves tecnologies, no tots tenen habilitats físiques… però cada membre del grup va potenciar allò que més bé se li dona i finalment van poder realitzar totes les proves amb bastant èxit. Fins al punt de que tres equips estaven intentant obrir la caixa final que els hi donaria la victòria.

 

Des del meu humil punt de vista crec que no totes les activitats han de ser acadèmiques 100%, sinó que podem barrejar una part més acadèmica amb una part més lúdica fent ús de les noves tecnologies i els alumnes ho agraeixen ja que aprenen (sense donar-se’n compte) i aquests aprenentatges són més persistents que altres treballats en una classe ordinària.