Sense fer-n’hi un ús abusiu, sóc del parer de que les noves tecnologies ens faciliten la tasca d’ensenyament – aprenentatge i també ens ajuden a motivar i a tenir als nostres alumnes disposats a treballar en qualsevol moment i en qualsevol lloc.

 

Avui en dia, hi ha milions d’aplicacions per a dispositius mòbils en l’àmbit educatiu. Algunes estan dissenyades per ser realitzades a nivell individual, altres a nivell col·lectiu i amb finalitats diverses: presentació, informativa, instructiva, representativa, avaladora…

 

Una bona combinació d’elements és la clau per a l’èxit. Un exemple de pràctica educativa millorada amb l’ús de la tecnologia és la manera en la que podem fer una revisió abans de l’examen. Anys enrera portava unes fitxes a l’aula per a fer una última revisió dels continguts treballats abans d’una prova avaluadora. Actualment el que faig per revisar és una activitat amb una aplicació mòbil anomenada “Kahoot”.


“Kahoot” és una aplicació mòbil utilitzada per a “jugar” amb el grup – classe, on es van responent una sèrie de preguntes, enigmes… cada alumne disposa d’un dispositiu. Els alumnes motivats i engrescats ja que tots volen anar al capdavant de la classificació. Crec que és una pràctica que ha millorat moltíssim l’efectivitat de la utilitzada anteriorment.