Les xarxes socials no només serveixen per fer safareig, sinó que també ens ajuden a conèixer gent que té interès per temes similars als nostres, gent que comparteix pràctiques educatives, gent que comparteix opinions… sobre metodologies, activitats, eines… tot amb un objectiu comú; “millorar la pràctica educativa i la seva eficàcia.”
Tinc un compte personal de “Facebook”, “Twitter” i “Instagram” i un compte a nivell de feina “d’Instragam”. Entro diàriament als quatre comptes però aquell en el que tinc més ganes d’entrar i de veure “el que s’hi cou” és el compte d’Instagram de feina. És un compte on segueixo molts professors ja siguin de primària, de secundària, de FP… i molts d’ells comparteixen recursos que han utilitzat a l’aula i entre tots comenten els pros i els contra, expliquem anècdotes… realment és com un club social online.
També es fan “directes” sobre temes d’interès. Per exemple, hi ha nois i noies que han aprovat les oposicions que donen consells als que estan estudiant per uns futures oposicions. O es treu un tema, per exemple “Gamificació” i la gent li fa preguntes, o explica vivències personals sobre amb el tema…
Les xarxes socials formen part d’un món complex però útil i eficaç en tots els aspectes. Sovint la gent es pensa que perdem els temps, que estem enganxats a un aparell mòbil tot el dia… però realment és una forma d’estar al dia. Enlloc de llegir el diari o llegir l’últim llibre sobre metodologies educatives, vía xarxes socials sempre hi ha algú que ja ho ha llegit, ho ha experimentat i ens dona la seva opinió i ens explica el funcionament d’allò. Si desprès volem entrar amb més detalls ja ens llegirem el llibre.
Recordar també que hi ha dispositius mòbils com el Kindle per a descarregar-se llibres i llegir-los. Podriem estar sempre conectats a un dispositiu mòbil i esta aprenent.
Deixa un comentari