La proposta didàctica que voldria plantejar és la següent:
L’aplicació és: al Cicle Formatiu de Documentació i Administració sanitàries.
Les matèries o mòduls escollits són: M6 Ofimàtica i procés de la informació, M4 Arxiu i documentació sanitaris i M5 Sistemes d’informació i classificació sanitaris. Tots tres mòduls s’imparteixen durant el primer curs del cicle.
Aquest projecte pot ser fins i tot vist com l’avantsala del Mòdul M14 o Projecte de Síntesi, que es realitza durant les darreres setmanes del segon curs i que pretén reunir els coneixements, competències i destreses de tot el cicle.
Descripció de la proposta didàctica: Integrar en un mateix projecte els tres mòduls anteriorment mencionats. Es tracta de generar contingut que relacioni les tres matèries aprofitant les competències específiques quant a la tecnologia i l’espai a l’aula d’informàtica que es fan servir durant el Mòdul 6 d’Ofimàtica.
El contingut que es generarà serà basat principalment en l’arxiu i historials clínics i els sistemes de classificació sanitaris: Creant formularis, modificant documents ja existents i un sistema de classificació en suport informàtic.
Serà necessària la participació i implicació del professorat dels tres mòduls.
Un punt en contra pot ser, que als Mòduls 5 i 6 es treballa en grups partits, tot i que hi ha una hora setmanal de treball en grup complet al Mòdul 5. Això implica que els grups a formar per al projecte són més limitats, ja no depenen de tot el grup classe.
Un punt a favor, a l’hora de portar a terme el projecte al Mòdul 6, el fet de fer-ho en mig grup afavoreix el seguiment i compliment. Tot el grup classe seria impracticable, per condicions, espai, nombre d’alumnes, etc.
El temps destinat a aquest projecte serà duran un mes, durant el segon trimestre. Aprofitant que el grup ja es coneix prou bé i el professorat compta amb la informació i resultats necessaris per tal de formar els grups i delimitar els objectius del projecte segons el grup classe i les seves possibilitats, a banda dels continguts ja impartits de les tres matèries durant el trimestre anterior.
Beneficis i inconvenients de l’ús de la tecnologia a l’aula: Els beneficis són gairebé part de la professió que estan aprenent i que hauran de desenvolupar. En el cas que m’ocupa hauran de treballar gairebé tot el temps amb l’ordinador. Els beneficis es poden convertir en inconvenients a la vegada, ja que de vegades mantenir un ritme adequat de la classe quan es fa mitjançant ordinadors, tauletes, etc. es fa més complicat, es tracta de que s’habituïn a un mitjà imprescindible per al seu treball dia rere dia.
Deixa un comentari