Pensar en el recursos digitals com a simples eines o estímuls per a dinamitzar les sessions seria subestimar el potencial d’aquests recursos.

El catàlegs de recursos digitals és prou ampli com per a poder trobar i escollir aquells que millor s’adaptin a les nostres necessitats i segons els nostres objectius particulars.

Eines digitals. Imatge de: Pixabay

Penso, per la meva experiència personal amb els recursos digitals,  que  un error pot ser tant voler introduir aquests recursos de manera indiscriminada com quedar-nos només amb un i no provar amb les possibilitats que ens ofereixen d’altres, i la majoria a més, de manera gratuïta.

Al meu cas, el que més faig servir és el Moodle. Realment em queda molt per aprendre de totes les funcionalitats que ofereix. El factor temps, en aquest cas és determinant per a dedicar-lo a fer proves quan sembla que comences a dominar certes eines i activitats.

Crec que l’alumnat agraeix des del punt de vista del dinamisme que ofereixen, que les matèries incorporin de manera habitual aquest tipus de recursos. No solament aporten ritme i varietat a les sessions, si no que com ja hem tractat anteriorment, ajuden i contribueixen de manera notable a la construcció de coneixement com a via per a afavorir l’aprenentatge; aquell que va més enllà de memoritzar i vomitar teoria als exàmens, un aprenentatge competencial.