- Quan planifico les activitats, penso en l’accés, la participació i l’avenç per assolir els objectius en l’aprenentatge de tot l’alumnat?
Sempre, per això les personalitzo. Per cada unitat formativa que imparteixo creo una cacera del tresor o una webquesta que em permet despertar l’interès de l’alumnat i treballar els diferents continguts segons el ritme d’aprenentatge de cada alumne.
- La tecnologia és un element facilitador de pràctiques inclusives?
Més que la tecnologia és la metodologia de com utilitzar els ordinadors a les aules. Aquestes metodologies es caracteritzen pel treball cooperatiu, l’atenció a la diversitat, la recerca, la construcció del coneixement, la creativitat i la interdisciplinarietat Es tracta de dissenyar bones activitats TAC que siguin inclusives, com les que vam recollir, com a exemple, en el llibre “Ordinadors a les aules, la clau és la metodologia” publicat per l’editorial Graó.
- Què en sabia del Disseny Universal per a l’Aprenentatge?
El DUA és un conjunt de principis per al desenvolupament curricular que afavoreixen la igualtat d’oportunitats a totes les persones per aprendre.
El Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) proposa atendre la diversitat de l’alumnat i, des del principi, crear dissenys flexibles per a tots els estudiants i redueix les barreres, proporciona suports, adaptacions i manté altes expectatives per a tots.
El DUA planteja la necessitat de dissenyar, des del principi, activitats, tasques i continguts flexibles i personalitzats segons la realitat de cada aula.
- Quines barreres es trenquen amb l’ús de la tecnologia i en el marc del Disseny Universal de l’Aprenentatge?
La tecnologia acompanyada d’una bona metodologia afavoreix la creativitat, el treball col·laboratiu i la presa de decisions de l’alumnat, a més permeten crear un ampli ventall de productes finals.
Deixa un comentari