Mòdul 1 – Proposta d’intervenció

Subàrea seleccionada

1.3 Pràctica reflexiva

Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea

1.3.B2.2 Modifica les seves intervencions concretes a l’aula de manera planificada i reflexiva a partir de les conclusions obtingudes de l’anàlisi de la seva pròpia pràctica.

Resultat d’aprenentatge

RA3. Analitzar sistemàticament els resultats de les pràctiques pedagògiques amb TD a l’aula.

Justificació de la proposta

En observar les meves classes, vaig detectar que l’alumnat mostrava dificultats per mantenir l’atenció i participar activament durant les explicacions teòriques de la matèria. Tot i utilitzar presentacions digitals, la seva implicació era baixa i el nivell de comprensió desigual.

A partir d’aquesta observació, he considerat necessari incorporar eines digitals interactives per fomentar la participació activa i la retroalimentació immediata.

La proposta permet aplicar una metodologia activa basada en la participació de l’alumnat. A més a més, la integració de les eines digitals considero que pot millorar significativament la motivació, la comprensió i la implicació cognitiva de l’alumnat, sempre que es faci amb un propòsit pedagògic clar i reflexiu.

Breu explicació de l’activitat o intervenció a desenvolupar

Per respondre a aquesta necessitat, he planificat aplicar, durant les sessions teòriques:

  • l’ús de Kahoot / Mentimeter per a preguntes de comprensió.

  • L’alumnat pot resoldre qüestions en temps real, veure resultats col·lectius i reflexionar sobre els errors.

  • Les dades recollides em serviran per ajustar les meves explicacions posteriors i reforçar conceptes poc compresos.

Evidències previstes de l’assoliment del nivell B2

Per demostrar l’assoliment de l’indicador 1.3.B2.2, preveig recollir les següents evidències:

  • registre reflexiu sobre la implementació i resultats

  • captures de l’eina utilitzada (resultats de participació, respostes, estadístiques)

  • enquesta breu a l’alumnat sobre la comprensió

Això representa una modificació planificada i reflexiva de la meva pràctica docent, basada en l’anàlisi de la participació i el rendiment observat.