Mòdul 1 – Proposta d’intervenció
|
Subàrea seleccionada
|
1.3 Pràctica reflexiva
|
|
Indicador d’assoliment del nivell B2 de la subàrea
|
1.3.B2.2 Modifica les seves intervencions concretes a l’aula de manera planificada i reflexiva a partir de les conclusions obtingudes de l’anàlisi de la seva pròpia pràctica.
|
|
Resultat d’aprenentatge
|
RA3. Analitzar sistemàticament els resultats de les pràctiques pedagògiques amb TD a l’aula.
|
|
Justificació de la proposta
|
En observar les meves classes, vaig detectar que l’alumnat mostrava dificultats per mantenir l’atenció i participar activament durant les explicacions teòriques de la matèria. Tot i utilitzar presentacions digitals, la seva implicació era baixa i el nivell de comprensió desigual.
A partir d’aquesta observació, he considerat necessari incorporar eines digitals interactives per fomentar la participació activa i la retroalimentació immediata.
La proposta permet aplicar una metodologia activa basada en la participació de l’alumnat. A més a més, la integració de les eines digitals considero que pot millorar significativament la motivació, la comprensió i la implicació cognitiva de l’alumnat, sempre que es faci amb un propòsit pedagògic clar i reflexiu.
|
|
Breu explicació de l’activitat o intervenció a desenvolupar
|
Per respondre a aquesta necessitat, he planificat aplicar, durant les sessions teòriques:
-
l’ús de Kahoot / Mentimeter per a preguntes de comprensió.
-
L’alumnat pot resoldre qüestions en temps real, veure resultats col·lectius i reflexionar sobre els errors.
-
Les dades recollides em serviran per ajustar les meves explicacions posteriors i reforçar conceptes poc compresos.
|
|
Evidències previstes de l’assoliment del nivell B2
|
Per demostrar l’assoliment de l’indicador 1.3.B2.2, preveig recollir les següents evidències:
-
registre reflexiu sobre la implementació i resultats
-
captures de l’eina utilitzada (resultats de participació, respostes, estadístiques)
-
enquesta breu a l’alumnat sobre la comprensió
Això representa una modificació planificada i reflexiva de la meva pràctica docent, basada en l’anàlisi de la participació i el rendiment observat.
|

Deixa un comentari