Polítiques comunicatives del centre
Jo treballo a l’escola Santiago Ramón y Cajal situada a l’Hospitalet de Llobregat. És un centre de màxima complexitat. L’escola té penjada a la seva web l’estratègia digital de centre per a què tothom pugui accedir-hi. Aquest document recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu. El document segueix una sèrie de fases (diagnosis, objectius, planificació i avaluació). Finalment, es recullen totes les accions ja consolidades que conformaran la cultura digital de centre.
Comunicació amb les famílies:
La comunicació amb les famílies es fa a través de la plataforma Dinantia. A través d’aquesta app es pot veure: el control d’assistència, rebre notificacions i recordatoris i rebre els informes.
També, es poden comunicar a través del correu de l’escola, tant el correu personal del tutor/a com el correu de l’escola. Depèn de a qui vagi dirigit.
Comunicació amb l’alumnat:
Des de tercer se’ls hi proporciona un correu propi d’escola. Aquest correu i la seva contrasenya se’ls hi dona des de l’escola. El podran fer servir per comunicar-se amb els mestres i amb els companys/es. Amb el correu, poden accedir al classroom, on podran veure les feines que va penjant els mestres i podran escriure al fòrum.
Comunicació amb els mestres:
Els mestres tindran dos correus: el correu xtec i el correu d’escola amb un domini propi (@escolasrc). També, el departament dona un ordinador per mestre.
Mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital:
Des que entren a l’escola, els pares han de firma una sèrie de paper relacionats amb informació dels seus fills. Entre aquests papers està l’autorització dels drets d’imatge. Aquesta autorització és pels alumnes menors de 14 anys de si dóna permís a l’escola a la publicació de la seva imatge. El pare o la mare pot escollir si vol que aparegui la imatge o no en exposicions escolars, la pàgina web del centre, la filmacions destinades a difusió pública no comercial i en fotografies per a treballs escolars, revistes o publicacions d’àmbits educatius.
Per altra banda, a partir de 3r de primària, els pares han de signar una autorització per fer ús del chromebook. En aquesta autorització, els alumnes es comprometen a ser responsable de mantenir-lo en bon estat al llarg de tot el curs; i a no modificar l’equip. I a més a més, com que ja tindran el correu d’escola, també hauran de signar l’autorització per a fer ús de serveis i recursos digitals a internet per treballar a l’aula.
Estratègia Digital de Centre:
Diagnosis:
El primer pas que poder elaborar l’estratègia digital de centre ha estat elaborar la diagnosi i per fer-la, la comissió digital del centre va decidir emprar aquestes eines diagnòstiques:
-
Enquesta per avaluar la competència digital instrumental docent.
-
Enquesta a les famílies.
-
Enquesta a l’alumnat.
Objectius:
Els objectius inclosos en el nostre pla digital són:
-
Definir la seqüenciació de la competència digital a les àrees curriculars.
-
Millorar l’adquisició de la competència digital de l’alumnat.
-
Millorar l’adquisició de la competència digital del professorat.
-
Millorar l’adquisició digital de les famílies.
-
Actualitzar la cultura digital.
Per assolir satisfactòriament aquests objectius, s’ha realitzat una gran tasca de temporalitzar-los a tres anys vista, des del curs 2022-23 fins el curs 2024-25.
Cada curs es valorarà i avaluarà els indicadors que ens permetin esbrinar si els objectius estan assolits i quin és el % d’èxit.
Planificació:
-
Definir la seqüenciació de la competència digital a les àrees curriculars.
-
Concretar el desplegament de la competència digital en els diferents cursos.
-
Definició de la rúbrica d’avaluació de la competència digital per nivells.
-
-
Millorar l’adquisició de la competència digital de l’alumnat.
-
Ús de Classroom com a EVA.
-
Hàbits saludables i de seguretat en l’ús de la tecnologia.
-
Creació del pla d’acollida digital de l’alumnat.
-
-
Millorar l’adquisició de la competència digital del professorat.
-
Creació de materials digitals.
-
Creació del pla d’acollida digital del professorat.
-
Curs de Formació Interna de Centre.
-
-
Millorar l’adquisició digital de les famílies.
-
Creació del pla d’acollida de les famílies.
-
Aconseguir que accedeixin i consultin les xarxes socials de l’escola.
-
Realització de sessions d’internet segura.
-
-
Actualitzar la cultura digital.
-
Creació del pla de comunicació.
-
Actualització de documents de centre en l’apartat de Cultura Digital (PEC, NOFC, protocols de centre, acords de centre…).
-
Avaluació:
Per tal d’avaluar la implementació de l’Estratègia Digital, en la realització de la Memòria Anual de Centre, la comissió digital és on recollirà la valoració de l’assoliment dels criteris, dels indicadors, de les activitats i dels objectius previstos per a cada curs en el que desenvoluparem el desplegament de la nostra Estratègia Digital de Centre.
A partir d’aquí, la comissió modificarà l’EDC pel que queda de temps d’implementació, si s’escau, per tal de garantir una veritable aplicació dels criteris, les activitats i els objectius previstos.
Deixa un comentari