Donar a conèixer als nostres alumnes que una eina tant utilitzada diàriament pot ser utilitzada amb fins educatius representa un gran repte.
En el meu cas i en primer lloc, em vaig informar de les pautes burocràtiques a seguir per poder realitzar l’activitat sense incidències. En segon lloc vaig informar a l’alumnat que la utilització del seu dispositiu mòbil serà part de l’avaluació d’una activitat d’aprenentatge, i que ja els repartiria un comunicat per a informar als pares.
En aquest comunicat, a més de donar informació al pares relacionada amb l’activitat projectada s’havia d’informar de la data, horari i assignatura de realització de l’activitat, a més de recordar que el seu us havia de ser responsable i no estava permès al centre fora de l’activitat. I tot seguit donàvem unes normes per al bon us on, entre altres, recordàvem que no es podien fer fotografies, vídeos o enregistraments de so de qualsevol persona sense un consentiment previ.
Una vegada informades les families implicades ja es podia treballar però, això si, en grups reduïts per poder tindre major control d’aquest dispositiu.
Els alumnes van gaudir de l’experiència i d’experimentar com un dispositiu mòbil podia convertir-se en una eina digital amb fins educatius i crear un producte de qualitat.
Deixa un comentari