En aquest article parlaré de com he pogut atraure l’atenció dels meus alumnes, mitjançant la utilització d’una aplicació amb un smartphone.
Després de projectar una activitat en la que els alumnes havien de fer la seva pròpia creació musical per a flauta dolça amb un programa anomenat Musescore i amb unes pautes donades, el grup-classe va muntar un dossier de flauta amb les cançons creades amb una presentació del Drive on tots podien interaccionar i inserir la seva cançó, així com editar la presentació.
En les següents sessions es va practicar amb l’instrument les diferents creacions per gravar-les amb posterioritat.
Es va informar, tant als alumnes com als pares, que per a la gravació i posterior edició de les cançons del dossier s’utilitzaria el smartphone amb una aplicació anomenada Alive Movie Marker. Després del muntatge final, els vídeos es van penjar a la plataforma Youtube i es va inserir la URL de cada vídeo al dossier de flauta. La satisfacció dels alumnes al veure que les seves creacions i projecte de grup havia sigut un èxit, els ha fet estar més actius, concentrats i interessats a la classe de música.
L’experiència ha sigut molt enriquidora per a tots, i els alumnes han aprés que els smartphone poden utilitzar-se per a millorar una pràctica educativa.
Deixa un comentari