Polítiques comunicatives del centre.
Aquesta reflexió està feta a partir del Pla Tac 17-18 del centre, inclòs dins del PEC i el dossier de Normes generals de funcionament de l’Institut de setembre de 2022.
En el dossier de Normes generals de funcionament de l’Institut es detalla que tot l’alumnat i professorat del centre té accés a les següents eines digitals:
1.- Coordinació i col·laboració professional:
• GSuite: entorn educatiu dels serveis de Google (Gmail, Drive, calendari, espais de gmail.
• Microsoft office: accés gratuït a l’Office365 online utilitzant l’email del centre.
• Gestin: programa a través del qual es gestiona l’assistència de l’alumnat.
• Drive: diferents Unitats Compartides per als equips docents del diferents cursos.
• Spaces: per a compartir informació entre els tutors/es i l’equip docent de cada grup classe del centre.
• La web del centre www.institutroquetes.cat on podem trobar tota la documentació oficial del centre, projectes i informacions vàries. El professorat pot accedir amb el correu corporatiu del centre per redactar i publicar notícies importants relacionades amb el departament o matèria. Aquesta eina és actualitzada diàriament.
Pel que fa a les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre s’utilitzen:
- Les Unitats Compartides del DRIVE. Per exemple l’Unitat Compartida 1ESO.
- Spaces de gmail, per la comunicació de la tutora o tutor amb l’equip docent de cada grup classe.
- GESTIN per deixar la feina en cas d’absència del professorat.
2.- Comunicació amb les famílies:
• Gestin: per comunicar les absències de l’alumnat.
• Tellfy: eina de comunicació instantània entre tutors o tutores i els pares.
3.- Entorn Virtual d’Aprenentatge utilitzat CLASSROOM. Per al treball entre professor/a i l’alumnat.
4.- Eines a les classes: monitors Clevertouch.
El PEC del centre detalla que fa anys es va fer una clara aposta per la digitalització del centre:
• El centre cedeix al professorat un ordinador portàtil.
• El centre aposta pel model 1×1 on l’alumnat disposa d’un ordinador de propietat que portarà cada dia al centre.
• Tant l’alumnat com el professorat disposa d’un correu corporatiu del centre que proporciona serveis com correu electrònic, espai al núvol o accés al EVA.
2.- Comunicació amb l’alumnat i el professorat.
• Comunicació activitat per l’alumnat:

• Comunicació amb l’òrgan de govern del centre:

3.- Reflexions.
1. Les mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital.
En la primera comunicació s’han respectat totalment la protecció de dades, la seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital, ja que hem utilitzat l’Espai Virtual d’Aprenentatge per fer la comunicació. Aquest ens serveix per a comunicar-nos tant sincrònicament com asincrònicament.
2. Les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre.
En la segona comunicació es pot veure com ens comuniquem internament el professorat amb els òrgans de govern. Aquesta comunicació es duu a terme mitjançant el correu corporatiu de centre.
Deixa un comentari