Per aquesta activitat us mostraré l’itinerari creat per personalitzar l’aprenentatge envers la creació d’un conte musicat per la Situació d’Aprenentatge “El color de la veu humana“.

Objectius d’Aprenentatge:

  • Participar en les interaccions comunicatives amb actitud cooperativa.
  • Conèixer els sistemes expressius del llenguatge radiofònic: paraula, música, efectes sonors i silenci.
  • Practicar l’ús d’un llenguatge correcte, respectuós i inclusiu per comunicar-se de manera no sexista.
  • Utilitzar elements bàsics del programa Audacity per l’edició del so digital.
  • Crear un conte musical digital per a l’alumnat de primària.
  • Desenvolupar la creativitat i autoconfiança per potenciar l’expressivitat i seguretat en si mateix/a.

Eines i comunicació

1. Eines:

  • Padlet
  • Classroom grup classe. Tasca personalitzada per al grup cooperatiu.
  • Audacity.
  • Auriculars amb micròfon

2. Comunicació:

  • Mitjançant la tasca personalitzada per al grup cooperatiu del classroom.

Recollida d’informació i ajuda continua:

La recollida d’informació i ajuda continua o retroacció es farà mitjançant les eines, que seran creades per l’alumnat i compartides amb la professora:

  • Padlet. L’alumnat publicarà la tasca feta. La professora posarà la nota i donarà retroacció mitjançant un comentari.
  • Formulari Google. Per crear la check list de les tasques.
  • Carpeta compartida DRIVE. Amb accés restringit.

A més, al Classroom trobaran un exemple de cada tasca. Adjunto algunes imatges.

Exemple de les activitats del Padlet:

Exemple de l’escaleta o guió per la gravació.

Videotutorials: Curso completo de Audacity gratis

Aquest és un exemple del producte final. Per desgràcia no puc publicar l’enllaç perquè l’autora del conte només em va donar permís per a mostrar-ho a l’alumnat.

 

Reflexió:

El mur de l’aplicació Padlet és un recurs molt interessant perquè cadascú controli quines són les tasques que han de fer, seguint un ordre, però al seu ritme.  A més,  es poden mostrar als companys en format presentació.  I una ajuda per al professorat, ja que pot especificar la tasca inicial, de desenvolupament i de síntesi, si escau.

Finalment, l’alumnat va compartir l’experiència i el producte final amb l’alumnat de les escoles adscrites a l’institut. Va ser una experiència molt bonica i enriquidora.