Per aquesta activitat us mostraré l’itinerari creat per personalitzar l’aprenentatge envers la creació d’un conte musicat per la Situació d’Aprenentatge “El color de la veu humana“.
Objectius d’Aprenentatge:
- Participar en les interaccions comunicatives amb actitud cooperativa.
- Conèixer els sistemes expressius del llenguatge radiofònic: paraula, música, efectes sonors i silenci.
- Practicar l’ús d’un llenguatge correcte, respectuós i inclusiu per comunicar-se de manera no sexista.
- Utilitzar elements bàsics del programa Audacity per l’edició del so digital.
- Crear un conte musical digital per a l’alumnat de primària.
- Desenvolupar la creativitat i autoconfiança per potenciar l’expressivitat i seguretat en si mateix/a.
Eines i comunicació
1. Eines:
- Padlet
- Classroom grup classe. Tasca personalitzada per al grup cooperatiu.
- Audacity.
- Auriculars amb micròfon
2. Comunicació:
- Mitjançant la tasca personalitzada per al grup cooperatiu del classroom.
Recollida d’informació i ajuda continua:
La recollida d’informació i ajuda continua o retroacció es farà mitjançant les eines, que seran creades per l’alumnat i compartides amb la professora:
- Padlet. L’alumnat publicarà la tasca feta. La professora posarà la nota i donarà retroacció mitjançant un comentari.
- Formulari Google. Per crear la check list de les tasques.
- Carpeta compartida DRIVE. Amb accés restringit.
A més, al Classroom trobaran un exemple de cada tasca. Adjunto algunes imatges.
Exemple de les activitats del Padlet:

Exemple de l’escaleta o guió per la gravació.

Videotutorials: Curso completo de Audacity gratis
Aquest és un exemple del producte final. Per desgràcia no puc publicar l’enllaç perquè l’autora del conte només em va donar permís per a mostrar-ho a l’alumnat.

Reflexió:
El mur de l’aplicació Padlet és un recurs molt interessant perquè cadascú controli quines són les tasques que han de fer, seguint un ordre, però al seu ritme. A més, es poden mostrar als companys en format presentació. I una ajuda per al professorat, ja que pot especificar la tasca inicial, de desenvolupament i de síntesi, si escau.
Finalment, l’alumnat va compartir l’experiència i el producte final amb l’alumnat de les escoles adscrites a l’institut. Va ser una experiència molt bonica i enriquidora.
Deixa un comentari