Justificació. L’activitat col·laborativa  que he triat està ubicada dins la Unitat Didàctica 2 anomenada “L’art del so”. En aquesta unitat didàctica es donen les pautes per analitzar obres musicals i cançons envers el caràcter, el gènere, el timbre, etc.

L’alumnat ha de passar per diferents fases:

  • Conèixer les diferents característiques.
  • Reconèixer les característiques amb exemples en audicions.
  • Classificar les obres i cançons envers les seues característiques.

Per implementar l’activitat col·laborativa he triat la tercera fase de la unitat didàctica.

El recurs seleccionat. Mur digital PADLET.

Disseny de l’activitat. Després de facilitar la informació de classificació per gèneres de les obres o cançons musicals elaborarem un mur digital de Primer d’ESO amb l’aplicació PADLET.

Enunciat de la Tasca: En aquesta tasca heu de buscar al Youtube una cançó que us agradi de cada gènere. S’ha de copiar l’enllaç i fer una publicació al PADLET DE MÚSICA DE 1r ESO.

Els passos a seguir, una vegada dins del Padlet, són:
1.      Comprovar que la sessió està iniciada amb el vostre conte de google    …….@institutroquetes.
2.      Busqueu al Youtube, una a una, la cançó que més us agradi de cada gènere de música que hi ha al Padlet.
3.     Premeu i  se us obrirà una finestra on podreu editar la vostra publicació.
4.      A dalt de tot cal que poseu el vostre Nom Cognom i grup classe (1D). Ex: Pepe Martí 1D
5.      Premeu la icona d’enllaç i se vos obrirà una altra finestra/ premeu sobre la icona de Youtube.
6.      Pegueu l’enllaç seleccionat a dalt de tot i premeu la fletxa de la part superior dreta perquè és carregue.
7.      Fixeu-vos que les etiquetes del quadre d’edició siguin:
a.      El gènere corresponent.
b.      El color de fons del grup classe. 1D-color TARONJA.
8.      Premeu PUBLICAR i ja ho teniu.
Recordeu que cal fer el mateix amb tots els gèneres musicals del mur.
Molts ànims!

 Competències bàsiques de la matèria:

CE1: Analitzar produccions musicals a través de l’escolta activa, la identificació d’elements i la reflexió per entendre’n l’evolució i funcions dins la cultura.

Competències Tranversals:  C. Digital, C. Personal i Social, C. Aprendre a aprendre.

Objectius d’aprenentatge:

  • Conèixer les diferents característiques que ens ajudaran a classificar les obres musicals.
  • Reconèixer les diferents característiques per classificar l’obra musical: caràcter o emoció, gènere musical, timbre, etc.
  • Classificar les obres musicals.

Eines: Ordinador i auriculars.

Recursos:

Taxonomia de Bloom:  COMPRENDRE, APLICAR I ANALITZAR.

PAUTES DUA:

  • fomentar l’interès i la motivació per l’aprenentatge.
  • opcions per a la comprensió…
  • oportunitats per a l’acció,
  • l’expressió, la manipulació i l’experimentació.

IMPLEMENTACIÓ DE L’ACTIVITAT I RECOLLIDA D’EVIDÈNCIES

ANÀLISIS I REFLEXIÓ DE LA POSADA EN PRÀCTICA.

  • Les tecnologies digitals emprades han afavorit l’assoliment dels objectius de l’aprenentatge.
  • Per aquesta tasca resulta necessari la utilització dels recursos i les eines digitals emprades. Resulta molt difícil fer un mur de cançons de forma analògica.
  • No han sorgit problemes i l’alumnat està encantat amb el mur.

 

Espere que us agradi!