Per l’activitat d’aquest cinquè mòdul, he triat la segona tasca possible, ja que té molt a veure amb la tasca que vaig fer per l’anterior mòdul.
A la tasca anterior ja vaig comentar que vaig detectar que l’alumnat estava desmotivat, així que vaig posar en pràctica una nova plataforma en la qual pots convertir qualsevol tasca en una tasca gamificada: classcraft (enllaç). Així va ser com he convertit un seguit de tasques per un projecte en un projecte gamificat, on els alumnes reben punts d’experiència per fer les tasques, fer-les més bé o lliurar-les més prompte. He aconseguit que cada grup resolguin els seus problemes; es comuniquin amb educació, respecte i gratitud, gràcies als kudos (missatges d’agraïment); i que aconsegueixen comunicar-se en un volum baix, sense molestar-se, gràcies al mesurador de volum.
Seguidament us explico millor el projecte: El projecte té un vídeo introductori (enllaç) i dues missions, cadascuna d’elles amb diferents activitats.

Missió 1. Nivell 1. 4 sessions.
En la primera sessió, vaig fer un vídeo-presentació de genially per informar-los de quin era el projecte, i el vaig adjuntar com introducció de la primera missió (nivell 1).  Seguidament, els vaig explicar com utilitzar la plataforma classcraft i varen crear el seu/a avatar.


En la segona sessió, vam crear els grups. En aquest projecte són 6 alumnes per grup i ells triaven als seus companys. El resultat ha sigut bo, ja que els grups són heterogenis i molt variats. Posteriorment, vam fer l’agrupació al classcraft .

A més a més, van començar a fer la primera tasca: fer una captura de pantalla de les publicacions de cançons de diferents gèneres al PADLET de Música 1ESO. Aquestes cançons eren les seves obres preferides, per tant, serà sobre aquesta elecció que faran la tria per al projecte. Per recollir tota la informació necessària utilitzen una unitat compartida del drive. Aquesta tasca els aportava 50Xp (punts d’experiència), un cristall i una vida.

Missió classcraft: 

Captura de pantalla de les publicacions del  PADLET:

En la tercera sessió, havien de seguir l’itinerari del classcraft. L’activitat era individual i havien de fer el recull d’informació de les seves cançons preferides dins d’una presentació que tenien a la Unitat compartida. Aquesta tasca els aportava 200 Xp, més 50 Xp un cristall i una vida si lliuraven la tasca abans de terme.

Itinerari classcrafft:

Presentació Recollida informació de les cançons preferides:

Per saber si havien omplert tota la informació vaig compartir amb ells una llista de tasques de l’activitat (enllaç).

En la quarta sessió, havien de fer la tria de cançons del projecte entre totes les cançons dels diferents membres del grup. Si hi ha lletra ha de ser respectuosa amb gènere i diversitat humana.

Unitat compartida DRIVE:

Tria cançons del projecte. A més a més, havien de sentir les cançons i ficar informació sobre el caràcter de la música, el timbre i si pertanyia a més d’un gènere.

Una vegada finalitzada la missió 1 han guanyat 1500Xp i passen al nivell 2.

Missió 2. Nivell 2. 2 sessions.

Han passat al següent nivell, en aquest han d’omplir una presentació que inclou les dades necessàries per a presentar el projecte al Consell Comarcal del Baix Ebre. No us puc aportar evidències, perquè demà mateix comencem amb la segona missió. Tot i això, faré una petita reflexió sobre el treball, els recursos i eines utilitzades.

Com a reflexió de la primera missió puc dir que l’alumnat en general està molt motivat. M’han demanat que empre les eines del classcraft com és el mesurador de volum, per aconseguir un volum òptim de treball a la classe; i la selecció aleatòria, que hem fet servir per a fer la prova de pràctica instrumental en parelles. En conclusió, la plataforma els motiva i agrada, estan fent un bon treball, productiu i s’ajuden els uns als altres a canvi de gratitud i punts d’experiència.

Espere que us agrade!