Per dur a terme aquesta activitat de revisió docent he realitzat un DAFO sobre la Gamificació de la matèria de Geografia a 3r d’ESO.

Si sobre aquest DAFO desenvolupem les estratègies CAME de la pràctica pedagògica amb tecnologies digitals al nivell educatiu de 3r d’ESO, podem:

  • Corregir les debilitats implementant el moment sorpresa a principi de la classe per crear més motivació. Tot i que saben que han de fer amb anterioritat no sabran amb qui ni com fins al principi de la classe. Pel que fa als recursos materials, els aporto jo de la meva butxaca.
  • Afrontarem les amenaces sobre el desconeixement de la tècnica d’aprenentatge de la gamificació amb explicacions diverses i mostrant el contingut del joc. Pel que fa al temps per planificar, és una qüestió més personal que no contempla el centre en absolut, perquè demana resultats però sense aportar temps per la creació i preparació de les Situacions d’Aprenentatge.
  • Mantindrem les fortaleses fent un ús responsable de les tecnologies digitals, cura de les eines tecnològiques de les classes. Mostrarem que amb l’ajuda de l’alumnat, i les seves habilitats individuals, l’entorn d’aprenentatge pot ser creatiu i divertit.
  • Explotarem totes les oportunitats que apareguin a la classe per millorar el treball individual i en grup en treballar l’aprenentatge cooperatiu.

Pel que fa al nivell d’integració de la tecnologia a les meves classes, intenta ser respectuosa i innovadora, per ensenyar a l’alumnat que la tecnologia ens ajuda a millorar l’aprenentatge i no a deixar-lo a banda. És per això que hem de cuidar dels nostres dispositius, fer un ús responsable i protegir-nos de llocs web i aplicacions que no tinguin una protecció segura.

Per a mi, el procés de creació i disseny és molt important. Una bona presentació, una implicació exterior amb imatges o vídeos reals ens du a obtenir uns resultats reals.

Pel que fa als imprevistos tecnològics que puguin sortir a l’aula, sempre intento anar preparada amb un pla B.

Fins ara els resultats han sigut bons, però de vegades m’he trobat amb alumnat, pares i mares que es deixen influenciar per factors externs i no es prenen la tecnologia com una eina per l’aprenentatge.