Per aquesta segona activitat del curs CDD-B2, havíem de dissenyar un recurs digital col.laboratiu per integrar en una Situació d’aprenentatge. Aquesta activitat ha estat pensada i elaborada pels dos professors que donem la matèria de Geografia a 3r d’ESO de l’Institut Marta Mata.

L’activitat col·laborativa  que he triat està ubicada dins la Situació d’Aprenentatge 2  anomenada “Fem de parlamentaris europeus?”

Justificació. En aquesta Situació d’aprenentatge cada alumne/a serà el representant d’un país de la Unió Europea. Una vegada haver preparat l’alumnat per ser un bon parlamentari europeu, calia que anaren compartint al mur de la classe (padlet) tota la informació requerida per preparar l’última sessió parlamentària de l’any 2023.

Per assolir aquesta Situació d’Aprenentatge l’alumnat ha d’aconseguir:

Fase 1: Inicial.  Nous coneixements.

  • Identificar quines són les funcions de l’estat.
  • Reconèixer els diferents països que integren la Unió Europea.
  • Distingir els òrgans de la UE.

Fase 2: Desenvolupament.   Investiguem i descobrim.

  • Descobrir com funciona el Parlament Europeu.
  • Conèixer les diferents característiques del seu país.

Fase 3: Síntesi.  Aplicació i Avaluació.

  • Defensar els interessos del país.
  • Contribuir al benefici de la Unió Europea.
  • Proposar noves accions i mesures per complir amb l’agenda 2030.
  • Demanar l’ajuda per complir aquestes accions, si escau.
  • Establir nous contactes internacionals i consolidar-los.

Per implementar el recurs col·laboratiu he triat la segona fase de la Situació d’Aprenentatge 2. Fase de desenvolupament.

El recurs seleccionat. Mur digital PADLET.

Disseny de l’activitat. 

  1. Designar a cada alumne/a un país de la Unió Europea, mitjançant l’eina Ruleta en línia.
  2. Després de facilitar la informació per cercar les característiques del país al qual representen elaborarem un mur digital de Tercer d’ESO amb l’aplicació PADLET.

Enunciat de la Tasca: En aquesta tasca heu de buscar a la pàgina web de la Unió Europea les característiques del país que representeu i cal anar completant la publicació al PADLET DE GEOGRAFIA DE 3R ESO D.

Els passos a seguir, una vegada dins del Padlet, són:
1.      Comprovar que la sessió està iniciada amb el vostre compte de google    …….@institutmartamata.cat
2.      Busqueu el vostre país al Padlet.
3.     Premeu i  se us obrirà una finestra on podreu editar la vostra publicació.
4.      A dalt de tot, al costat del vostre país cal que poseu la “Inicial del nom. Cognom i grup classe (3D). Ex: Anglaterra.MMoliner 3D
5.      Premeu la icona + per afegir la informació de cada punt de la Check list
6.      Fixeu-vos que les etiquetes del quadre d’edició siguin els apartats de la check list. Teniu l’exemple d’Anglaterra, que ja no pertany a la Unió Europea.:
– Inicial del Nom i Cognom. Curs i grup.
– Imatge bandera del país.

– Etc.
Posem fil a l’agulla!

 Competències Clau:

  • Competència en comunicació lingüística: CCL1.
  • Competència digital: CD2, CD3, CD5.
  • Competència ciutadana: CC3.

Competències Específiques de la matèria: CE2, CE4, CE6, CE7, CE9.

Criteris d’Avaluació: CAv2.1; CAv4.2, CAv4.3; CAv6.3; CAv7.4; CAv9.1.

ODS treballats: ODS 10, ODS 11, ODS 13, ODS 15, ODS 16.

EinesOrdinador,  auriculars, llibre i material fungible.

Recursos digitals:

Taxonomia de Bloom:  COMPRENDRE, APLICAR I ANALITZAR.

PAUTES DUA:

  • Fomentar l’interès i la motivació per l’aprenentatge.
  • Opcions per a la comprensió…
  • Oportunitats per a l’acció,
  • L’expressió, la manipulació i l’experimentació.

IMPLEMENTACIÓ DE L’ACTIVITAT I RECOLLIDA D’EVIDÈNCIES.

Sorteig dels països:

Exemple model al Padlet:

Com podeu veure a la imatge, no he evidenciat el treball fet a l’aula perquè contenia informació protegida: identificació i la nota de cada apartat.

Afegeixo que l’aplicació padlet ha estat millorada i ens permet valorar amb nota cada publicació, a més de poder projectar a manera de presentació cada columna del mur.