En aquesta activitat us mostraré els instruments d’avaluació que utilitzo perquè l’avaluació sigui variada i adequada per trobar l’equilibri dins la Situació d’aprenentatge.

Per la Situació d’Aprenentatge 4 “El color de la veu” empro a la primera sessió, després de la presentació (amb un vídeo) i la recollida de les  paraules clau, un KPSI inicial i justificat, que incorpora l’avaluació inicial i final de la SdA perquè s’adonin de l’evolució del seu aprenentatge.

Per autocontrolar el seu progrés faig servir un full de control de les activitats de la SdA per sessions.

A l’hora de dur a terme tasques com una infografia, utilitzo un full per autocontrolar el seu aprenentatge. Aquest també conté un apartat per afegir comentaris.

Per avaluar alguns productes finals de caràcter més creatiu, utilitzo rúbriques d’un sol punt amb aspectes a millorar, criteris, ponderació i aspectes a destacar.

També utilitzo una rúbrica analítica per l’exposició oral on incorporo el pes i la nota. El pes o ponderació de cada criteri pot canviar segons el trimestre i l’experiència amb exposicions orals.

Per fer més senzilla l’avaluació de les rúbriques faig servir l’aplicació ADDITIO, on polsant al criteri i nivell d’assoliment directament,  ja surt la nota al quadern de notes.

Finalment, una vegada acabada la Situació d’Aprenentatge passo a l’alumnat una auto i coavaluació, que conté criteris i dos espais per explicar que pensen que han de millorar i altres comentaris.

 

Com heu vist, utilitzo instruments d’avaluació en funció del moment d’aprenentatge (inicial, continu i final) i de la seva finalitat (diagnòstica, formativa i formadora, i sumativa o qualificadora). Tots aquests instruments d’avaluació em permeten identificar els avenços, les dificultats i els errors per prendre les decisions adequades a l’hora de recollir el nivell d’assoliment de les competències.