El treball per projectes és una metodologia que permet a l’alumnat treballar diferents àmbits del currículum i desenvolupar diferents competències a la vegada.

Per tant, quan ens plantegem treballar per projectes primer de tot cal tenir clar que es necessita un canvi important en la metodologia, imprescindible comptar amb un equip docent engrescat a canviar la seva manera de treballar i a compartir els seus errors i encerts. És a dir, treballar tots junts amb un objectiu clar: ajudar a l’alumnat en el seu aprenentatge i motivar-lo a seguir avançant malgrat les dificultat que es vagi trobant pel camí.

I si volem treballar per projectes uns grans aliats  són els diferents recursos digitals que ens permeten treballar de manera completament diferent a com ho fèiem anys enrere. Tenint en compte, que a més a més, suposen un estímul i una atracció per a l’alumnat.

Amb la metodologia del treball per projectes hi guanya tothom. L’alumnat aprèn i cal fer-lo conscient del seu aprenentatge, alhora també experimenta ajudant als seus companys, esbrinant com funcionen les aplicacions proposades, per exemple. I aprèn sobre el tema en el que versi el projecte. I a la vegada, els docents aprenem dels nostres companys i també dels nostres alumnes.

És quan es fa realitat la frase de Confuci: “M’ho van explicar i ho vaig oblidar, ho vaig veure i ho vaig entendre, ho vaig fer i ho vaig aprendre”.

El crèdit de síntesi que fa anys que fem, és una bona mostra de treball per projectes. Tots els àmbits hi estan vinculats. Ara bé hi ha infinitat de projectes possibles, simplement es necessita professorat amb ganes de dur-los a terme.