Riscos i malformacions de la identitat digital: Són les greus conseqüències entre joves consumidor@s d’internet derivats de la ignorància i dels perills de penjar vídeos i imatges a les xarxes socials o altres plataformes on les imatges poden ser visualitzades, descarregades i ser utilitzades amb finalitats perverses.
Actualment la joventut no n’és conscient i ignora termes com “identitat digital” o ” empremta digital”, estan acostumats a fer un ús indiscriminat de les xarxes socials, i penjar i compartir fotos o vídeos personals sense pensar més enllà. La majoria no saben on van les imatges i que tot el que entra a internet pot quedar allà per sempre i ser utilitzat amb males intencions.
Casos de cyberbullying, o grooming entre altres són cada vegada més freqüents en l’actualitat.
El nostre alumnat fa ús indiscriminat i lliure del mòbil, fan vídeos i fotos, moltes vegades sense permís i desprès ho comparteixen a les xarxes. La majoria no tenen ni idea que hi ha uns riscos potencials greus al darrere, desconeixen tambè que la persona fotografiada o gravada sense el seu consentiment pot denunciar els fets i a la persona responsable. No nomès hi ha problemes entre els alumnes per cyberbullying tambè s’han donat casos de professorat que ha patit assetjament per part de l’alumnat.

Per què no es fa res al respecte? Per què s’imparteixen tallers com una assignatura més per crear-ne consciència del gran forat negre que suposa el món virtual?

Adjunto links que tracten alguns aspectes negatius derivats: