Punt 1

La família i l’escola són els dos espais socialitzadors per excel·lència dels adolescents i, per tant, la coresponsabilitat d’ambdós en la seva educació és un compromís que s’ha de donar en un clima de confiança i sintonia.

En aquest sentit, el meu centre ha sistematitzat un conjunt d’actuacions i canals per informar i comunicar les famílies per mantenir una relació fluida que inclou:
– informar-los del contingut i plantejament acadèmic dels seus fills i filles
– facilitar la connexió amb el centre i el professorat
– informar-los de la dinàmica i l’evolució del procés d’aprenentatge, tant dels aspectes acadèmics, vocacionals o de creixement personal
– implicar les famílies amb activitats de suport a l’aprenentatge i orientació dels seus/ves fills/es.

La sistematització de la informació i comunicació amb les famílies es concreta, bàsicament, en dos àmbits: a) acollida de les famílies, b) comunicació a les famílies

 

Punt 2

 

  • Una comunicació per a les famílies en col·laboració amb altre docent o agent educatiu (pot ser una comunicació per a totes les famílies o un grup de famílies).

 

 

 

Benvolgudes famílies,

 

Us informem que dimecres 8 de març hi ha convocada la vaga feminista.

L’escola atendrà els infants que hi assisteixin, però no es portaran a terme les activitats habituals i no es faran les entrevistes programades per aquest dia. Les tutores us proposaran dates alternatives.

 

En els següents enllaços trobareu els motius pels quals es convoca la vaga:

 

CGT

COS

USTEC

 

Atentament,

L’equip directiu

 

  • Una comunicació per a l’alumnat (pot ser una comunicació a un/a alumne, grup d’alumnes reduït o grup-aula)

AULA VIRTUAL DEL CENTRE.

L’alumnat  pot entrar a la página del centre per poder buscar aquelles cansons, poemes, cites…que están treballant al centre- Pot entrar en la mateixa página del centre. A més més. Se’ls comunica de tota lló relacionat amb el centre.

Allí també se’ls comunica les festes, quins mestre hi ha, les activitats que realitzaran durant el curs ja siga extraescolars, o no.

 

 

Punt 3

PUNT 4- Reflexioneu i exposeu com heu tingut en compte:

  1. Les mesures de protecció de dades, seguretat física i psicològica de l’alumnat i el benestar digital.

Enviant els correus en copis oculta per a que la resta dels pares vegen el nom però no el correu, sempre sense enviar dades personal dels nens: lloc on viu, fotografies..

  1. Les estratègies de col·laboració vinculades a processos de coordinació i/o participació interna del centre

Les estratègies que utilitze com a docent son, en aquest centre, el google drive i el meet i el dinantià.

Al google drive es pengen tot tipus de documents relacionats amb el centre: des d’aspectes més curriculars fins a aspectes més fotogràfics, és a dir, fotografies de sortides, de diferents celebracions que es produeixen al centre…

El dinantià el fem servir per comunicar-nos amb els pares. A través d’aquesta aplicació podem enviar missatges de veu als pares i missatges escrits. És un mètode fàcil i molt útil de comunicació

Amb el meet realitzem entrevistes i videotrucades amb gent del CESMIJ, per fer la CAD o fins i tot entrevistes amb els familiars que no poden acudir al centre escolar.