Tal i com es diu a l’apartat 2 del mòdul 6 del curs, l’alfabetització mediàtica o educació mediàtica és el procés d’ “instrucció en el rol i la influència dels mitjans de comunicació de massa, que té per objectiu ensenyar a analitzar de manera crítica els missatges que aquests mitjans difonen.”
L’objectiu d’aquesta, és transformar el consum d’informació a les xarxes digitals i mitjans de comunicació en una pràctica crítica i activa, on l’actitud com a persones consumidores sigui reflexiva i crítica davant dels continguts.
L’activitat que anem a realitzar s’ha dut a cap per una problemàtica que tenim amb dos nens a l’aula. Els pares d’aquest nenes es van posar en contacte amb nosaltres per a contar-nos que els seus filla tenien problemes relacionats amb la tecnologia. Els dos viu i sobreviuen per la utilització de la tableta i de la play i els seus après no troben recursos per poder dismuir aquest consum.
Aquest fet ens va plantejar deixar a una banda la realització del projecte que estem realitzant a l’aula per a fer una classe dirigida a la conscienciació del bon us de les tecnologies.
El primer punt de la realització de l’activitat, serà la visualització d’un vídeo a l’aula per conscienciar a l’alumnat sobre l’ús excessiu de les tecnologies.
https://www.youtube.com/watch?v=M8i-a2twpIk
Després de visualitzar el vídeo parlarem sobre diferents aspectes que apareixen al vídeo com ara: si van a jugar fora, si van al parc, si juguen molt al movil….
Per poder tenir més informació sobre aquesta aspecte els realitzarem un formulari. Com es tracta de nens petits, aquest formulari serà individualitzat, és a dir, el farem un a un amb l’alumnat i els faré les preguntes i jo les marcaré al formulari. Ho realitzarem en l’ordenador personal que disposem les mestres on necessitem la utilització de les eines de Google per poder realitzar-lo i així també poder ensenyar a l’alumnat a realitzar-lo, com he dit a bans, amb la nostra ajuda per tractar-se d’alumnat petit.
Després de la realització del formulari, com que aquest recull les dades sobre l’alumnat i podem veure les dades que ha desencadenat, reflexionem sobre aquestes i decidim realitzar un horari per fer ús de les tecnologies a casa.
Amb aquest activitat treballem, des del meu punt de vista dues competències: la del benestar digital: per millorar aspectes sobre la utilització de la tecnologia digital; i la de seguretat digital: per conscienciar a l’alumnat sobre la tecnologia i millorar la seua salud digital.
Com a conclusió final, he de parlar de la importància de posar un límit al nostres filles/filles o alumnat. La utilització de la tecnologia a l’aula i a casa es molt important per poder desenvolupar les seus capacitats cognitives i també els tecnològiques. No obstant, s’ha de tenir en compte la regulació del temps d’utilització ja que pot posar com aquests alumnes que tenim a al classe.
Penso que igual que es pot utilitzar positivament, pot provocar molts problemes que a la llarg poden arribar a ser molt problemàtics.
A continuació expose el formulari i les fotografies per a demostrar les evidències:https://forms.gle/fyYK1fr1ZAU852869
Deixa un comentari