Reflexionarem sobre la cultura digital, analitzant el procés d’aprenentatge. 

La conducta dels alumnes en ocasions són apreses de personatges de pel·lícules o videojocs, videoclips, estrelles de cinema o anuncis.  Aquests són models nous, ja que en un començament només tenen els models dels pares o adults del seu entorn. És important el que decidim  quan imitem o observem. hi ha una transmissió de conductes i valors  de models, als quals ens exposem.

Avui dia concebem l’entorn digital com tot un món en el qual, ens podem endinsar per obtenir molts recursos, segons la nostra finalitat, i la creació de plataformes de tot tipus ens han ajudat en multitud de tasques.

Hem vist la infinitat d´aplicacions que tenim avui en dia en l´entorn digital, i cada dia se’n formen de noves creant una xarxa cada cop més àmplia.

És interessant poder accedir a tot tipus d’informació, encara que no sigui a prop nostra, hi podem accedir gràcies a la digitalització, amb internet i les xarxes socials. 

També es parla de compartir intel·ligències. Gràcies a aquest món digital podem estar connectats tots, des de qualsevol lloc i podem intercanviar coneixements de tot tipus. i realitzar un treball cooperatiu que serà molt important. 

Segurament, que en aquests temps de pandèmia, en hagi salvat la digitalització. 

Molta gent ha treballat, estudiat, s’ha comunicat gràcies a poder estar digitalment present.

Com estem connectats, qualsevol problema o solució pot arribar a tothom i estar informats sempre.

En el camp de l’educació, la tecnologia ha facilitat molt els projectes nous i una nova manera d’educar, amb una gran visió de futur. Cal pensar en un futur en el que tothom tingui les mateixes oportunitats i aquesta digitalització pugui arribar a tots els alumnes. I sobretot, educar també en autonomia, responsabilitat i amb habilitats perquè són capital humà pel futur. Per aconseguir-ho caldrà fer-ne un bon ús dins i fora de l’aula, i que es puguin organitzar propostes que facilitin el seu aprenentatge amb la tecnologia. 

Els docents els haurem d’ajudar per gestionar, dinamitzar i acompanyar, fent-los de guia en la descoberta dels coneixements.