- Proposo una proposta didàctica de l’assignatura de Ciències Socials de 1r d’ESO, on intentaré integrar l’ús de la tecnologia a l’aula.
- En el desenvolupament cal referenciar alguns dels fonaments que es presenten als material: TPACK, SMAR i Taxonomia digital de Bloom.
- Avantatges e inconvenients que comporta l´ús de la tecnologia a l’aula. Amb la tecnologia passen de la memorització dels conceptes a la integració d’aquests. I l’alumnat podrà crear-ne de nous .Hauran de saber utilitzar totes les eines tecnològiques de manera eficient i utilitzar-les adequadament. El professor explicarà l’ús de les eines i recursos tecnològics i com aplicar-los.
- També els criteris d’avaluació, com gestionar i planificar l’aula.
La metodologia canviarà i s’enfocaran els aprenentatges perquè els alumnes siguin els protagonistes d’aquest aprenentatge.
Caldrà el treball cooperatiu, autònom i competencial dels alumnes
El professor explicarà l’ús de les eines i recursos tecnològics i com aplicar-los. També els criteris d’avaluació, com gestionar i planificar l’aula.
Continguts curriculars triats:
Concepte d’Història, Etapes de la Història, Fonts, Funcions de l’historiador.
Activitats:
-Fer un qüestionari
-Identificar imatges, fonts històriques.
-Omplir fitxa :Què és la Història i exemples
-Fer una línia del temps amb tots els períodes de la història.
-Fer un anunci “Es necessita historiador” explicant les seves funcions que se li encarregarien. Explicar la funció de l’historiador. Aquest historiador haurà de dominar la tecnologia , la pedagogia i els continguts)(TPACK)
-Fer un eix cronològic de les etapes de la Prehistòria i la Història Antiga a través del Timeline. (Analitzar, avaluar i crear amb recurs digital)
(SAMR) La tecnologia digital permet que les activitats que es fan dins de l’aula es realcin i es redissenyin.
Poden crear un text amb gràfiques, cercant per Internet nous continguts (per poder fer el qüestionari) Poden intercanviar informacions, fonts…
Poden fer un audiovisual explicant el què han aprés i fer una xarxa de comunicació amb companys per motivar-se a seguir aprenent.
(La Taxonomia de Bloom )Analitzaran el que han investigat i aprés, avaluaran i crearan el seu treball amb pensament crític.
Deixa un comentari