• Proposo una proposta didàctica de l’assignatura de  Ciències Socials de 1r d’ESO, on intentaré integrar l’ús de la tecnologia a l’aula.
  • En el desenvolupament cal referenciar alguns dels fonaments que es presenten als material: TPACK, SMAR i Taxonomia digital de Bloom.
  • Avantatges e inconvenients que comporta l´ús de la tecnologia a l’aula. Amb la tecnologia passen de la memorització dels conceptes a la integració d’aquests. I l’alumnat podrà crear-ne de nous .Hauran de saber utilitzar totes les eines tecnològiques de manera eficient i utilitzar-les adequadament. El professor explicarà l’ús de les eines i recursos tecnològics i com aplicar-los.
  • També els criteris d’avaluació, com gestionar i planificar l’aula.

La metodologia canviarà i s’enfocaran els aprenentatges perquè els alumnes siguin els protagonistes d’aquest aprenentatge.

Caldrà el treball cooperatiu, autònom i competencial dels alumnes

El professor explicarà l’ús de les eines i recursos tecnològics i com aplicar-los.    També els criteris d’avaluació, com gestionar i planificar l’aula.

Continguts curriculars triats:

Concepte d’Història, Etapes de la Història, Fonts, Funcions de l’historiador.

Activitats:

-Fer un qüestionari

-Identificar imatges, fonts històriques.

-Omplir fitxa :Què és la Història i  exemples

-Fer una línia del temps amb tots els períodes de la història.

-Fer un anunci “Es necessita historiador” explicant les seves funcions que se li encarregarien. Explicar la funció de l’historiador. Aquest historiador haurà de dominar la tecnologia , la pedagogia i els continguts)(TPACK)

-Fer un eix cronològic de les etapes de la Prehistòria i la Història Antiga a través del Timeline.  (Analitzar, avaluar i crear amb recurs digital)

(SAMR) La tecnologia digital permet que les activitats que es fan dins de l’aula  es realcin i es redissenyin.

Poden crear un text amb gràfiques, cercant per Internet nous continguts (per poder fer el qüestionari) Poden intercanviar informacions, fonts…

Poden fer un audiovisual explicant el què han aprés i fer una xarxa de comunicació amb companys per motivar-se a seguir aprenent.

(La Taxonomia de Bloom )Analitzaran el que han investigat i aprés, avaluaran  i crearan el seu treball amb pensament crític.