El treball per projectes pot ser un aprenentatge molt interessant pels nostres alumnes. Podem fer servir les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC).

Les característiques del Projecte seran entenedores a qualsevol que hi participi. Tindrà un títol, una breu descripció , una persona de contacte o adreça web, llengües, una data d’inici i una data de finalització, edat dels alumnes, àrees curriculars on quedaran clars els conceptes perquè siguin entenedors, un producte com a resultat que es podrà publicar en un bloc, web, fòrum o galeria d’imatges, un valor afegit que identificarà com a únic el projecte.

Cal treballar amb les idees, conceptes i vocabulari de l’alumnat. Recuperant experiències, revalorant-ne els sabers, acordar un marc conceptual i lèxic i respectar la diversitat com un valor.

Podem fer activitats per començar. pluja d’idees, contes, vídeos, fotos, apropar-nos a fonts d’informació com família, biblioteca o cercant a Internet.

Primer intentarem promoure’ls-hi la curiositat. Què vols saber?

Dividirem les tasques en grups i farem rols. Cal estimular la creativitat en els textos, i poden incloure tota la informació en una història, un article, un pòster publicitari o científic.

també plantejarem com explicaran el contingut, el format, l’estil de comunicació i les eines que faran servir com imatges, vídeos.

Utilitzaran eines de tecnologia i s’haurà d’explicar molt bé les normes d’ús i funcionament. Els alumnes compartiran amb els altres participants, la idea es que es compateixi i es col·labori molt.

La valoració es farà des dels propis alumnes, des del seu punt de vista i el professorat i la coordinació del projecte , la dinamització i també valorarà els aspectes referents al funcionament a nivell general com d’aula, els participants,  la tecnologia, activitats i metodologia.