L’alumnat de 3r d’ESO es convertirà en un equip de consultoria ambiental i digital amb l’objectiu d’elaborar una proposta de renovació energètica per a l’edifici de l’institut. Hauran d’investigar diferents tipus d’instal·lacions d’energies renovables aplicables a edificis (plaques solars fotovoltaiques, aerogeneradors, sistemes geotèrmics, etc.), analitzar el consum actual de l’institut i generar una proposta que combini viabilitat econòmica, sostenibilitat i impacte ambiental positiu.
La proposta final es presentarà en format multimèdia (vídeo, presentació interactiva o infografia digital) i inclourà:
- Una anàlisi inicial de la situació actual (recollida de dades, fotografies, consum energètic, etc.).
- Una comparativa de diverses opcions d’energia renovable aplicables a l’edifici.
- Una proposta concreta amb justificació tècnica, econòmica i ecològica.
- Una campanya comunicativa per conscienciar la comunitat educativa.
Es treballaran les següents competències digitals:
Comunicació i col·laboració digital: L’alumnat treballarà en equips compartint documents al núvol (Drive, OneDrive, etc.), utilitzant eines de comunicació (correu electrònic, fòrums, xats d’aula virtual) i aplicant normes de conducta en entorns digitals col·laboratius.
Coneixements: funcionament d’entorns col·laboratius digitals, eines d’edició compartida.
Habilitats: interacció segura, gestió de documents compartits, ús del núvol, etiqueta digital.
Actituds: respecte a les normes de convivència digital, actitud col·laborativa, responsabilitat en l’ús de la tecnologia.
Creació de continguts digitals: L’alumnat crearà presentacions multimèdia, infografies o vídeos on mostrarà la seva proposta, fent ús d’eines com Canva, Genially, PowerPoint, o editors de vídeo.
Coneixements: formats de presentació digital, estructuració de continguts, drets d’autor.
Habilitats: ús d’eines de creació (Canva, Genially, etc.), integració d’elements multimèdia, redacció de continguts adaptats al públic objectiu.
Actituds: esperit creatiu, esperit crític, respecte pel contingut d’altri (citació de fonts).
Criteris d’avaluació i nivells d’assoliment:
Comunicació i col·laboració digital
| Nivell | Indicadors |
| Inicial | Participa mínimament en entorns digitals. |
| Mitjà | Utilitza eines de treball en equip de manera efectiva i segura. |
| Avançat | Optimitza l’ús de les eines en equip i en promou un ús ètic. |
Creació de continguts digitals
| Nivell | Indicadors |
| Inicial | Crea continguts simples amb eines digitals, amb suport i guiatge. |
| Mitjà | Dissenya continguts ben estructurats, fent ús correcte de recursos digitals i citant fonts. |
| Avançat | Elabora continguts originals, ben presentats, amb ús eficaç i creatiu de les eines i materials. |
Avaluació transversal complementària:
- Presentació oral de la proposta.
- Treball en equip (rúbrica d’autoavaluació i coavaluació).
- Ús responsable de les fonts (avaluació de l’ètica digital).
- Rellevància i viabilitat de la proposta energètica.
Deixa un comentari