Durant la formació el nivell B2 s’han treballat:

  • Compromís professional: actualització en tecnologia educativa, ètica i responsabilitat digital.
  • Recursos digitals: cerca, selecció, adaptació i creació de materials, inclosos entorns oberts, vídeos, imatges i aplicacions com Genially, Educaplay, eXeLearning
  • Pedagogia digital: integració de metodologies actives como ABP, realitats immersives, treball per projectes i PLE (Entorn Personal d’Aprenentatge)
  • Avaluació digital: ús de rúbriques, eines interactives (Plickers, Quizizz, Padlet…), seguiment i feedback
  • Empoderar l’alumnat: fomentar l’aprenentatge autorregulat, creativitat i pensament computacional .
  • Facilitar la competència digital de l’alumnat: educar en ciutadania digital, seguretat en línia i ètica (neteiketa, privacitat)
  1. Diagnosi del centre s’ha treballat segons la rubrica
  • Estat actual del recurs digital: plataformes utilitzades (Moodle, Classroom, I‑Educa) i ús real entre docents i alumnat insilla.net.
  • Infraestructures disponibles: connectivitat, dispositius, bibliòteca digital amb recursos per departaments XTECBlocs.
  • Nivell de competència digital del professorat i alumnat; metodologia actual.
  1. Objectius estratègics a mitjà termini (3‑4 anys)
  • Assegurar que el 100 % del professorat i alumnat desenvolupi competència digital funcional i segura.
  • Promoure el ús pedagògic de les TIC, integrant activitats digitals actives en totes les àrees.
  • Expandir la banca de recursos digitals compartida i fomentar el treball col·laboratiu en entorns online.
  1. Cultura Digital (accions consolidades)
  1. Planificació d’accions
  • Líneas d’actuació anuals amb responsables identificats, terminis i recursos.
  • Comissió digital de centre amb representants docents, direcció i coordinació de TAC.
  1. Avaluació i seguiment
  • Indicadors clau (usuaris actius per plataforma, participació en formacions, resultats d’enquestes).
  • Revisió anual de l’EDC amb ajustos basats en dades.

 

Motivació per a elaborar aquesta EDC

  • L’Institut Illa dels Banyols ja disposa d’eines i projectes digitals, però falta un marc estrategic integral que unifiqui i amplifiqui aquestes accions.
  • Una EDC ben estructurada permetrà:
    • Optimitzar l’ús de les plataformes existents.
    • Potenciar la formació docent i l’ús pedagògic de les TIC.
    • Coordinar projectes internacionals com Erasmus amb objectius digitals concrets.

Beneficis esperats

Àmbit Benefici esperat
Docència i aprenentatge Ús més sistemàtic de metodologies digitals actives.
Organizació del centre Clarificació de rols i responsabilitats digitals.
Competència digital Major preparació de l’alumnat i professorat en entorns digitals i segurs.
Col·laboració exterior Integració dels projectes Erasmus dins un eix digital consolidat.

Recomanació final

Per al vostre context, iniciar una EDC amb la diagnosi participativa com a primer pas és clau. Aquesta documentarà l’estat real i establirà la base per definir objectius estratègics alineats amb el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC).