Durant la formació el nivell B2 s’han treballat:
- Compromís professional: actualització en tecnologia educativa, ètica i responsabilitat digital.
- Recursos digitals: cerca, selecció, adaptació i creació de materials, inclosos entorns oberts, vídeos, imatges i aplicacions com Genially, Educaplay, eXeLearning
- Pedagogia digital: integració de metodologies actives como ABP, realitats immersives, treball per projectes i PLE (Entorn Personal d’Aprenentatge)
- Avaluació digital: ús de rúbriques, eines interactives (Plickers, Quizizz, Padlet…), seguiment i feedback
- Empoderar l’alumnat: fomentar l’aprenentatge autorregulat, creativitat i pensament computacional .
- Facilitar la competència digital de l’alumnat: educar en ciutadania digital, seguretat en línia i ètica (neteiketa, privacitat)
- Diagnosi del centre s’ha treballat segons la rubrica
- Estat actual del recurs digital: plataformes utilitzades (Moodle, Classroom, I‑Educa) i ús real entre docents i alumnat insilla.net.
- Infraestructures disponibles: connectivitat, dispositius, bibliòteca digital amb recursos per departaments XTECBlocs.
- Nivell de competència digital del professorat i alumnat; metodologia actual.
- Objectius estratègics a mitjà termini (3‑4 anys)
- Assegurar que el 100 % del professorat i alumnat desenvolupi competència digital funcional i segura.
- Promoure el ús pedagògic de les TIC, integrant activitats digitals actives en totes les àrees.
- Expandir la banca de recursos digitals compartida i fomentar el treball col·laboratiu en entorns online.
- Cultura Digital (accions consolidades)
- Plataforma LMS disponible i en ús (Classroom, Moodle, I‑Educa).
- Biblioteca digital amb recursos per departaments i professors Agora Xtec+5XTECBlocs+5Agora Xtec+5insilla.net.
- Participació en projectes internacionals Erasmus+ (KA1 VET i KA1 HEI), i col·laboracions amb centres primaris per integrar STEAM i mobilitat digital erasmus.insilla.net+1dossier.xtec.cat+1.
- Formació telemàtica i protocols de comunicació establerts durant confinament insilla.net.
- Planificació d’accions
- Líneas d’actuació anuals amb responsables identificats, terminis i recursos.
- Comissió digital de centre amb representants docents, direcció i coordinació de TAC.
- Avaluació i seguiment
- Indicadors clau (usuaris actius per plataforma, participació en formacions, resultats d’enquestes).
- Revisió anual de l’EDC amb ajustos basats en dades.
Motivació per a elaborar aquesta EDC
- L’Institut Illa dels Banyols ja disposa d’eines i projectes digitals, però falta un marc estrategic integral que unifiqui i amplifiqui aquestes accions.
- Una EDC ben estructurada permetrà:
- Optimitzar l’ús de les plataformes existents.
- Potenciar la formació docent i l’ús pedagògic de les TIC.
- Coordinar projectes internacionals com Erasmus amb objectius digitals concrets.
Beneficis esperats
| Àmbit | Benefici esperat |
| Docència i aprenentatge | Ús més sistemàtic de metodologies digitals actives. |
| Organizació del centre | Clarificació de rols i responsabilitats digitals. |
| Competència digital | Major preparació de l’alumnat i professorat en entorns digitals i segurs. |
| Col·laboració exterior | Integració dels projectes Erasmus dins un eix digital consolidat. |
Recomanació final
Per al vostre context, iniciar una EDC amb la diagnosi participativa com a primer pas és clau. Aquesta documentarà l’estat real i establirà la base per definir objectius estratègics alineats amb el Pla d’Educació Digital de Catalunya (PEDC).
Deixa un comentari