Enunciat de l’activitat
Aquest conjunt d’activitats s’emmarca dins un projecte interdisciplinari (medi natural, llengua i competència digital) on l’alumnat investiga i divulga informació sobre les plaques solars i el seu ús a les escoles.
El repte final és crear una campanya digital de sensibilització sobre els beneficis de l’energia solar per al centre escolar. Aquesta campanya constarà de:
- Una infografia feta amb Canva amb informació clara i visual sobre les plaques solars.
- Una presentació col·laborativa amb Google Slides per exposar als companys/es o a l’equip directiu.
- Un correu electrònic formal per fer arribar la proposta a l’escola, aplicant les normes bàsiques de comunicació digital.
Competències digitals de l’alumnat treballades
CD2. Creació de continguts digitals
Crear, integrar i reelaborar continguts digitals en diferents formats (text, imatge, vídeo, presentació) utilitzant eines digitals de manera autònoma i respectant els drets d’autor.
CD3. Comunicació i col·laboració en entorns digitals
Participar en projectes col·laboratius utilitzant eines digitals, expressar-se adequadament i comunicar-se amb respecte i claredat.
Coneixements, habilitats i actituds que es treballen
| Àmbit | Elements treballats |
| Coneixements | – Què són les plaques solars i com funcionen. – Estructures bàsiques d’una infografia i d’un email formal. – Ús d’eines digitals com Canva, Google Slides i Gmail. |
| Habilitats | – Seleccionar i resumir informació rellevant. – Crear continguts visuals digitals amb claredat. – Escriure correus formals amb les convencions bàsiques. – Treballar en un document compartit amb altres companys. |
| Actituds | – Respecte pel treball dels altres en espais digitals. – Cura en l’ús de la imatge i el llenguatge. – Actitud crítica i responsable sobre l’ús de fonts d’informació i drets d’autor. |
Nivell educatiu
Cicle Superior de Primària (6è de Primària)
Criteris d’avaluació i nivells d’assoliment
| Competència | Criteri d’avaluació | Inicial | Mitjà | Avançat |
| CD2 | Crea continguts digitals (infografia i presentació) amb text i imatges integrats i estructurats. | Crea continguts senzills amb suport i estructura bàsica. | Crea continguts correctes i entenedors amb algunes indicacions. | Crea continguts digitals clars, coherents i creatius de manera autònoma. |
| CD2 | Respecta els drets d’autor en l’ús de text i imatges. | Usa recursos sense revisar-ne l’origen o amb ajuda. | Comença a aplicar bones pràctiques (ex. bancs d’imatges lliures). | Fa un ús responsable i conscient de la propietat intel·lectual. |
| CD3 | Participa en una creació col·laborativa digital compartida. | Participa amb ajuda, amb dificultats per coordinar-se. | Participa activament amb bones pràctiques col·laboratives. | Coordina i col·labora amb iniciativa i respecte pel treball col·lectiu. |
| CD3 | Escriu un correu electrònic formal per comunicar una proposta. | Escriu amb ajuda i amb vocabulari bàsic. | Escriu correctament amb estructura adequada i llenguatge entenedor. | Escriu de manera clara, formal i persuasiva amb fluïdesa. |
Deixa un comentari