El treball a l’aula amb dispositius mòbils crec que és molt beneficiós pels alumne si els mestres. Es tracte de donar una volta a l’educació i igualar-la a la societat on vivim.

Avui en dia gairebé tots els nostres alumnes tenen mòbils i cada vegada en tenen amb menys edat. Els fan servir majoritàriament per a comunicar-se entre ells amb apps de missatgeria instantània i xarxes socials, però bens pocs els fan servir apps amb fins educatius.
Aquesta sèrie de característiques fan que la implementació de les tauletes a l’aula sigui sumament beneficiosa, però com en tota introducció de nous elements a l’aula poden tenir certs inconvenients, com ara: problemes tècnics i altres ( l’ample de banda dels centres educatius, la bateria dels dispositius mòbils, el fet que alguns alumnes tinguin problemes a l’hora de fer servir algunes apps o fins i tot un manteniment inadequat dels dispositius pot dificultar el ritme de les classes).

Anticipar-nos a aquesta sèrie de problemes és l’única manera de controlar-los en la mesura del possible. Comptar amb el suport dels equips de manteniment informàtic dels centres esdevé una peça clau per a evitar aquesta problemàtica i una bona planificació del projecte educatiu que volem desenvolupar amb dispositius mòbils també.

Algunes qüestions clau són: a qui han de pertànyer les tauletes? On s’emmagatzemen? On i qui les carrega? S’han d’establir unes normes per a fer-les servir?

També cal destacar, possibles distraccions: les tauletes esdevenen una porta oberta al coneixement, però també a les xarxes socials i als jocs. És ben fàcil que els alumnes es distreguin amb les tauletes, però sense elles també ho feien.

Què podem fer? Hi ha maneres de restringir l’accés a algunes apps i a la descàrrega de jocs. Una altra manera més pedagògica de mantenir l’atenció dels nostres alumnes és interaccionar amb ells.

En resum, tot té la seva part més positiva i la més negativa, però crec que hem de treballar per tal que els aspectes positious puguin ser més rellevants i guanyin als negatius.