Hola de nou!
Avui vinc a parlar sobre una activitat de la meva situació d’aprenentatge modificada per tal d’atendre les necessitats personals d’aprenentatge mitjançant les TIC. Podeu accedir a la Sd’A a través del següent enllaç:
En aquest cas he decidit modificar l’activitat 3 de la sessió 2. En aquesta activitat els alumnes realitzen una sortida al barri per identificar barreres arquitectòniques i socials per a persones amb diversitat funcional. La tasca implica recórrer una zona assignada, registrar les barreres identificades en un full físic i fer una posada en comú al final de la sessió.
- Identificació de Necessitats d’Inclusió:
Després de reflexionar, m’he adonat que l’activitat original pot presentar les següents barreres:
- Estudiants amb discapacitats motores: Dificultat per desplaçar-se físicament a la zona assignada.
- Estudiants amb discapacitats visuals: Problemes per identificar les barreres arquitectòniques visualment.
- Ritmes d’aprenentatge diferents: Alguns poden necessitar més temps per registrar informació o entendre els conceptes. Així mateix, la transcripció i la recopilació de dades manual poden ser poc pràctiques o inaccessibles.
- Eina Digital Triada:
Per tal de donar resposta a aquestes necessitats, m’he plantejat l’opció d’utilitzar dues eines digitals com el Google Forms i el Google Maps integrats amb eines d’accessibilitat (lectors de pantalla o ampliadors de text.
En aquest cas, el google forms l’utilitzaria per crear un formulari digital que els estudiants puguin utilitzar per documentar i recollir les barreres identificades. Per altra banda, el google maps permetria als alumnes amb necessitats d’aprenentatge diverses accedir a un mapa interactiu, permetent que els estudiants marquin ubicacions i escriguin observacions directament des d’un dispositiu.
- Modificació de l’Activitat:
Aquesta modificació de l’activitat mitjançant els dos recursos digitals ens permetrà millorar en l’accessibilitat i inclusió. A efectes pràctics ho faria de la següent manera. Abans de la sortida els alumnes reben un enllaç al formulari de Google Forms amb preguntes clares i accessibles per registrar. Alguns exemples de preguntes poden ser:
- Tipus de barrera (arquitectònica, social, etc.).
- Ubicació exacta al mapa (coordenades a partir del Google Maps).
- Observacions addicionals i possibles solucions.
Per altra banda, durant la sortida els alumnes utilitzen dispositius mòbils o tauletes per completar el formulari en temps real. A més, es proporciona accés a Google Maps amb zones destacades perquè els estudiants puguin navegar i marcar punts d’interès. Aquesta eina també permet els estudiants amb discapacitats motores poder treballar de forma col·laborativa amb companys per completar l’activitat sense necessitat de moure’s físicament.
Finalment, després de la sortida les dades recollides en el formulari es poden compartir automàticament amb el professorat i es compilen en un document col·laboratiu (Google Sheets) que tots els estudiants poden revisar i utilitzar per al debat en la posada en comú. En cas que sigui necessari també s’ha de tenir en compte proporcionar temps addicional per revisar les dades i afegir informació si cal.
4. Elaboració del material digital:
Els recursos que he creat i que s’inclourien dins la modificació de l’activitat escollida es troben als següents enllaços:
Google Maps:
https://maps.app.goo.gl/9u257WiC35ggaVVCA
Google Forms:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdU6GNGk3GRJ0HvMt_kpPREJtLEALl0K8-5aLTJTt85eF4i5A/viewform?usp=sf_link
5. Documentació i Publicació:
L’última cosa que us deixo en aquesta publicació és una reflexió en format àudio sobre els desafiaments, estratègies efectives i impacte percebut en l’empoderament dels estudiants amb l’ús d’eines digitals.
Com que no puc inserir-lo directament degut a la mida del fitxer, us deixo l’enllaç al Drive on hi ha l’àudio:
https://drive.google.com/file/d/1AyL7xWBGmiE7uTEbLnPj5iAlFnk7cO9h/view?usp=drive_link
I això és tot. Moltes gràcies i fins la propera! 🙂
Deixa un comentari