El Pla de Comunicació de l’Escola Maria Jesús Ortí i Abella busca millorar la comunicació interna i externa del centre.

El centre té molt clar l’ important que és la protecció de dades. Així que a l’inici de l’escolaritat de l’alumnat, l’Equip directiu fa signar a la família un full amb els drets d’imatge dels infants.

A més, educa als alumnes fent èmfasi amb establir una contrasenya segura, no compartir dades personals innecessàriament… Per altra banda, es realitzen una xerrada adreçada a les famílies i als alumnes de CS, organitzades pel Mossos d’Esquadra, i s’exposa els perills de l’abús de les Xarxes Socials, també es parla dels diferents controls parentals i la seva supervisió, de la  conscienciació sobre els perills de compartir imatges en línia… A més a més, l’escola està dintre del Programa Escoles sense violència de la Fundació Barça en la que, a través de qüestionaris i activitats a les tutories i a les hores d’Educació Física, es treballa i s’intenta que els alumnes s’assabentin dels diferents tipus d’assetjaments, dins d’ells, el digital, per tal de poder actuar a temps en el cas necessari.

Pel que fa a les eines digitals que utilitza l’escola, destaco el ClassDojo, WhatsApp, Google Drive i la pàgina web per facilitar la transmissió d’informació entre docents, alumnat i famílies. La comunicació amb les famílies es reforça amb grups de WhatsApp i xarxes socials (Instagram).

A continuació adjunto una comunicació per a les famílies que vaig enviar a través del Classdojo:

Més avall, exposo una evidència sobre la comunicació amb l’alumnat via Classroom (GSuite):

Als missatges enviats pel Classdojo sols poden accedir les famílies i docents autoritzats hi tenen accés, per tant, estem parlant d’una protecció de dades segura. Pel que fa a la Seguretat psicològica, fomenta una comunicació respectuosa i clara. I, a més, evita la sobrecàrrega informativa amb missatges estructurats i útils donant pas a un benestar digital més concret.

Per altra banda, la comunicació via Classroom és un accés restringit a l’alumnat i professorat del centre, protegint dades personals. Es mostra un espai ordenat i estructurat que redueix l’estrès digital i fomenta l’autonomia de l’alumnat. A més, evita la dispersió d’informació i facilita l’organització de continguts educatius.

Tots dos canals de comunicació facilita la connexió família-escola en temps real, permet compartir èxits, activitats i informació rellevant del centre i complementa altres canals de comunicació, assegurant-ne l’eficàcia.

A la meva escola  utilitzem el Google Drive per compartir els arxius entre tots els docents.  Fem i refem documents de forma síncrona i asíncrona.  Creem continguts amb el Canva i ensenyem a utilitzar-lo al nostre alumnat. Compartim pel Classroom presentacions animades creades amb el Genially per tal de motivar al nostre alumnat en visualitzacions més divertides i properes a ells. A més, també utilitzem el Meet per fer entrevistes amb famílies que no poden assistir presencialment quan són citades.

A continuació adjunto diferents evidències de les eines esmentades: