Per a realitzar aquest article cal veure el següent seminari: https://projectes.xtec.cat/xtcd/competencia-digital-docent/sessions-2021-22/sessio-3-area-3-ensenyament-i-aprenentatge/
He escollit aquest com a resultat de l’eina Selfie for Teachers ja que la meva valoració va ser d’un 43% i veig convenient reforçar en aquesta àrea per tal de millorar la meva qualitat educativa i així poder aportar els nous coneixements a les meves classes.
El seminari proporciona aprenentatges clau en diverses àrees de l’ensenyament i l’aprenentatge, abordant estratègies efectives per millorar la qualitat educativa i adaptar les metodologies a les necessitats de l’alumnat. Destaca la importància de l’orientació i el suport personalitzat per garantir l’èxit educatiu, alhora que fomenta l’aprenentatge col·laboratiu mitjançant el treball en equip i la construcció conjunta del coneixement. A més, incideix en el desenvolupament de l’aprenentatge autoregulat, promovent l’autonomia i la gestió del propi procés formatiu. També explora com els entorns virtuals poden millorar la interacció i la gestió dels continguts educatius, i presenta experiències de centres on s’han implementat aquestes estratègies. Aquests aprenentatges són essencials per innovar i millorar la pràctica educativa tant en contextos digitals com presencials.
Un dels aspectes de la meva pràctica docent que relacionaria aquest seminari i del qual he après noves accions és del funcionament del Classroom. Aquest és eina essencial per a la gestió de tasques entre el mestre i l’alumnat, facilitant la creació, distribució i recepció d’activitats de manera organitzada i eficient. El mestre pot dissenyar tasques personalitzades, adjuntar materials de suport i establir terminis de lliurament, proporcionant instruccions clares per a cada activitat. Alhora, l’alumnat pot accedir a les tasques des de qualsevol dispositiu, completar-les i enviar-les directament a la plataforma, permetent un seguiment individualitzat del seu progrés. A més, Classroom facilita la retroalimentació immediata a través de comentaris i correccions, afavorint un aprenentatge més interactiu i dinàmic. Aquesta eina també millora l’organització del treball docent, ja que centralitza totes les activitats i comunicacions en un únic espai digital, fent que el procés d’ensenyament-aprenentatge sigui més estructurat i accessible.
Deixa un comentari